חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

על רקע הביקורת: מנכ"ל נמל אשדוד שוקי סגיס הודיע על התפטרותו

מנכ"ל נמל אשדוד שוקי סגיס הודיע הבוקר על התפטרותו. הודעתו של סגיס באה על רקע פרסום דוח הביקורת על התנהלותו של אלון חסן, שנחשב למקורבו. 

סגיס צפוי לסיים את תפקידו בחודש נובמבר הקרוב, אז יוחלף באופן זמני על ידי יוסיבסן, מנהל מחלקת הלוגיסטיקה בנמל, זאת עד אשר ימונה מנכ"ל קבוע. בחודש יוני הודיע חסן, שכיהן כיו"ר ועד עובדי הנמל כי הוא משעה את עצמו מתפקידו, על רקע בדיקה של עסקיו הפרטיים שהיו בקשרים עסקיים עם הנמל. 

בנמל אשדוד מסבירים כי סגיס החליט לפרוש לאחר שמונה שנים בתפקיד ומכחישים כי ההחלטה קשורה לפרשת עסקיו של חסן.

בדבריו בפני דירקטוריון החברה אמר סגיס: "נמל אשדוד היה הראשון להיות ערוך ומוכן ליישום השלבים הבאים ברפורמה בנמלי הים. היינו הראשונים עם תשקיף מדף להנפקה והיינו חלוצים גם בעידוד מודלים חלופיים עד כדי גיבוש הסכמות רחבות למכירת גרעין השליטה בחברה בהסכמה ובתאום עם העובדים. אני משוכנע שניתן להביא להפרטת הנמלים בהסכמה, ללא פגיעה במשק ומבלי להיגרר למחוזות ולמחזות קשים ומיותרים. הגיע העת לומר שלום. ככל שבעלי המניות ירצו להסתייע בי ובידע שנצבר על מנת להוביל רפורמה לאומית אחראית ובת קיימא בנמלי ישראל, אשמח לעשות זאת".

בנוגע לרפורמה המתוכננת בנמלים, אמר סגיס: "יש שותפים אמיתיים לרפורמה אמיתית. אפשר להביא להפרטת הנמלים בזמן קצר תוך תשואה מובטחת, משמעותית ומידית למדינת ישראל".

בתחילת החודש קבע בית המשפט המחוזי כי חברת הההובלות הפרטית של אלון חסן לא תורשה להיכנס לנמל אשדוד. השופטים דחו את בקשתו של חסן, יו"ר נמל אשדוד המושהה לבטל צו ביניים האוסר את כניסת חברת בן עידן הובלות בנמל, בטענה שההחלטה בעניין התקבלה שלא כדין.

צילום: רויטרס

החלטת השופטים באה על רקע החלטת דירקטוריון הנמל לנתק את הקשרים העסקיים עם חברותיו של חסן. בנוסף ליועץ המשפטי לממשלה הוגש דוח חמור בנוגע להתנהלותו של חסן. את הדוח ערך גורם חיצוני  והוא הוגש על ידי רשות החברות. 

על פי רשות החברות, הדו"ח מעלה שאלות מדאיגות באשר לקשר בין עסקיו הפרטיים של יו"ר ועד עובדי הנמל לבין חברת נמל אשדוד והחשש לפגיעה בנמל ובלקוחותיו. ביום שלישי הקרוב, אמור להתקיים בוועדת הביקורת של החברה דיון בדו"ח וקבלת החלטות ביחס לדרך הטיפול בו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן