Forbes Israel Logo

עם או בלי שמש: תאים סולאריים חדשים יפיקו חשמל גם מגשם

על הנייר, אנרגיה סולארית נשמעת כמו רעיון נהדר לדרך להפיק אנרגיה ללא שימוש בחומרים שמזהמים את הסביבה. בפועל מדובר ברעיון לא כל כך אפקטיבי, כי ברגע שמזג האוויר משתנה ואין מספיק שמש התפוקה של הפאנל הסולארי יורדת דרסטית. אבל יכול להיות שהמצב הזה ישתנה בשנים הקרובות בזכות אבטיפוס של פאנל סולארי שפותח בסין ויפיק חשמל לא רק מאור השמש אלא גם מטיפות גשם.

איך זה עובד? כל פאנל סולארי מכוסה בשכבה דקה של גרפן, חומר שמורכב מיריעה דו-מימדית של אטומי פחמן שמסודרים בצורת משושים בדומה לכוורת דבורים. החוקרים הסינים גילו תכונה מעניינת של הגרפן במהלך בדיקה שגרתית של הפאנל הסולארי – אחת התכונות הידועות של הגרפן היא היותו חומר מוליך חשמל מעולה. החוקרים הסינים גילו שכאשר הוא בא במגע עם מים הגרפן "מחבר" את האלקטרונים שלו עם יונים חיוביים, שנוצרים מהפרדה שנעשית בין טיפות הגשם למלח שבמים ובאופן זה ניתן לייצר חשמל. תופעה זו ידועה גם בשם "חומצת לואיס".

fotolia :האם בקרוב הטכנולוגיה הסולארית לא תהייה תלויה במזה"א? | צילום

להפיק אנרגיה חשמלית בכל מזג אוויר

המשמעות הפרקטית של התגלית היא שפאנלים סולאריים יוכלו לייצר חשמל בכל מזג אוויר – גם ביום קיץ בהיר וגם בזמן סופת גשמים בשיא עונת החורף. בעתיד לא תהיה יותר תלות של הפאנל במזג אוויר ספציפי.

המלכוד היחיד הוא שכרגע תפוקת החשמל של הפאנל הסולארי באמצעות מים היא יחסית נמוכה – הפאנל מצליח לרתום רק 6.5 אחוז מהאנרגיה הפוטנציאלית, בהשוואה לפאנל הסולארי הסטנדרטי שמצליח להפיק מאור השמש 22 אחוזים. סביר להניח שלאור התגלית החדשה, חוקרים יתחילו לפתח טכנולוגיות שימקסמו את אחוז רתימת האנרגיה של הפאנל הסולארי מטיפות גשם ויהפכו את העניין למשתלם יותר.

כמובן שכרגע עוד רחוק היום בו הפאנל הסולארי המהפכני יהפוך לנפוץ בכל בית ונכון לעכשיו הוא נמצא תחת תהליכי פיתוח, אבל הוא בהחלט מקרב אותנו אל עתיד בו האנושות תפיק אנרגיה חשמלית באמצעים שאינם פוגעים בסביבה. אם אתם רוצים ללמוד עוד על הפאנל הסולארי אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שכתבו החוקרים בנושא.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מה באמת מגייסים בודקים בקורות החיים ולמה זה לוקח להם 20 שניות?

התמודדות וניהול נכון של כשלים במערכת

נחשפה אפליקציית הפייסבוק שבה משתמש צוקרברג ויש בה כמה פיצ'רים שלכם אין

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן