Forbes Israel Logo

“ענקית הנפט Shell עשויה למכור חלקה בוודסייד בשל רכישת לוויתן”

האם ענקית האנרגיה Shell תמכור את אחזקותיה בחברת וודסייד בשל מהלכה של האחרונה לקניית אחזקות במאגר לוויתן הישראלי? על פי הבנק האוסטרלי CBA, מהלך כזה בהחלט אפשרי, על רקע לחץ מצד שותפותיה הערביות של Shell.

אנליסטים טוענים כי חברת Shell ההולנדית עשויה לנסות להיפטר מאחזקה של 23.1% בוודסייד, בשווי 7 מיליארד דולר, כדי להימנע מסיבוכים מול השותפות. סוכנות הידיעות בלומברג מצטטת אנליסט בבנק האוסטרלי שטוען כי "בהתחשב במתח הפוליטי במזרח התיכון וההשקעות המשמעותיות של Shell באזור, המהלך נחוץ כדי לסמן לשותפותיה כי החברה לא מקיימת קשר עם ישראל, בצורה ישירה או בלתי ישירה". הסיכון עבור Shell משמעותי, משום שהחברה מייצרת יותר מ-200 אלף חביות נפט ליום בעומאן, וכ-144 אלף חביות באיחוד האמירויות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

בחודש דצמבר האחרון הודיעה וודסייד כי תרכוש 30% ממאגר לוויתן הישראלי תמורת 2.518 מיליארד דולר. העסקה משקפת שווי של 8.3 מיליארד דולר למאגר.

אם וככל שייחתם ההסכם עם וודסייד, יהיה שיעור החזקותיהן של השותפות בפרויקט לוויתן: וודסייד 30%, נובל אנרג'י 30%, דלק קידוחים 15%, אבנר 15%, ורציו 10%. וודסייד תהיה מפעילת תחום הmidstream במאגר, זה שקשור לפיתוח ייצוא הגז (ה-LNG), ונובל אנרג'י תישאר מפעילת תחום ה-upstream במאגר, בכל הקשור לאספקת צרכי השוק המקומי.

וודסייד נחשבת כיום לאחת מהחברות המובילות בעולם עם ניסיון של למעלה מ- 25 שנה בהפקה של גז טבעי ונפט. היא גם חברת האקספלורציה הפעילה ביותר במים עמוקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.