Forbes Israel Logo

עצמאות? 96% מהזיקוקים שיאירו הלילה את שמי ארה”ב מגיעים מסין

אזרחים אמריקניים ששואפים לקנות ביום העצמאות הזה רק "תוצרת מקומית" עשויים להיתקל בבעיה בבואם לרכוש זיקוקים שיוצרו בארצות הברית. כ-99% מהזיקוקים השונים (מחזיזים ונפצים ועד נרות רומיים ושרקנים) שנמכרים ברחבי המדינה הם מיובאים, כשרובם המוחץ מגיע כמובן מסין. למעשה, סין היוותה מקור היבוא של זיקוקים בשווי 268 מיליון דולר בשנה שעברה, שהם כמעט 96% מסך כל הזיקוקים שיובאו באותה שנה, לפי האתר ValuePenguin.

צילום: Shutterstock

מדי שנה כ-14,000 מצגי זיקוקים מתרחשים ברחבי ארצות הברית ב-4 ביולי, וכל זה הופך את הטילים הקטנים הללו לעסק גדול. הדמות החשובה ביותר מאחורי תנועת הזיקוקים לרוחב האוקיינוס השקט הוא איש העסקים הסיני דינג יאן זונג, הידוע גם בכינויו "מיסטר דינג". כ-70% מהזיקוקים שנכנסים לארצות הברית נשלטים על ידי מיסטר דינג ובממוצע, מדי יום נכנסות לארצות הברית 72 מכולות מלאות בפירוטכניקה שהוא מייצר.

בעוד שסין אחראית על חלק הארי מהסחר בזיקוקים, ארצות הברית כן מייבאת את הסחורה הזו גם ממספר מקורות אחרים. למרות שכמות המשלוחים מספרד היא מזערית בהשוואה לזו שמגיעה מסין, שווי הסחורות שמיובא בהם בכל זאת נערם לכדי סכום של כ-5 מיליון דולר בשנה שעברה. כלל יבוא הזיקוקים לארצות הברית הסתכם ב-2017 בכ-280 מיליון דולר, בעוד שהיצוא מגיע בסך-הכל לכ-7 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן