Forbes Israel Logo

עשר ההחלטות שיהפכו את 2016 לשנה פרודוקטיבית במיוחד

במהלך השנה האחרונה הקדיש פול ארמסטרונג זמן רב כדי לאפיין את האנשים שסייעו לו לבצע שינויים בקריירה (ובחיים) שלו. דבר אחד בלט במיוחד כשהסתכל על רשימת אנשים זו – כל אדם בה היה מומחה בניהול זמן בין אם זה בבית, בעבודה או בשניהם. ארמסטרונג ניתח את ההתנהגות שלהם והסתכל על המאפיינים המשותפים. מתוכם הוא הרכיב 10 עצות שבעזרתן תוכלו להפוך את 2016 לשנה הטובה ביותר שתהיה לכם.

1. השתמשו בטוויטר במקצועיות
אפשר להגיד את זה כך – אנשים משתמשים בטויטר כמו רופא כללי, אבל הכי טוב להשתמש בו כמו מנתח. הימנעו מגלילה אינסופית, השתמשו באפשרות החיפוש המתקדמת של טוויטר, הבינו את הרשת הזו כאקו סיסטם, צרו לעצמכם רשימת טוויטר עבור המקורות החשובים ביותר והיו מעורבים בשיחות. אם לא תיקחו סיכון, לא תרוויחו כלום.

2. הפכו לחסינים מפני לחץ פסיבי
אנחנו מושפעים ממצבים מלחיצים מסביבנו, בין אם מבחירה או מבלי להיות מודעים. ארמסטרונג הבחין בתכונה אחת שבלטה ביותר מ-50% מהאנשים שבדק. הם היו טובים בזיהוי, נטרול או מניעה של מצבי לחץ. מאחר וזה לא תמיד אפשרי, ללמוד לאתר אנשים לחוצים הוא בהחלט כישרון יעיל שיעזור להם ולכם להימנע מלהישאב ללחץ. אם אתם רוצים להתמודד עם לחץ, נסו להשתמש באפליקציות ייעודיות כמו Headspace.

3. לעבוד מוקדם כדי לעבוד פחות
קל יותר להגיד מאשר לבצע בפועל, אבל ניהול הזמן כדי לעבוד פחות הוא כלי מפתח שיעשה את ההבדל בין שבוע עבודה בן 60 שעות לבין שבוע עבודה בן 40 שעות. אנשים שיודעים לנהל זמן עושים זאת באמצעות כמה פעולות: שימוש בשעון מיוחד לתוספת זמן, יצירת לוח זמנים יומי בתחילת כל יום לפני בדיקת המיילים ודחיית לפחות פגישה אחת ביום, בה הנוכחות שלהם אינה חיונית. אם תאמצו זאת בהצלחה, המתקדמים מבינכם יוכלו להצטרף למועדון השעה 5 בבוקר של מנכ"ל אפל טים קוק.

4. תגידו שלום לאפליקציות
כך תעזרו לסמארטפון שלכם לעבוד באופן חלק, להעלות את נפח האכסון במכשיר ולהגביל את הנוטיפיקציות שאתם מקבלים. קודם כל, כבו את הפלאפון שלכם. לאחר מכן קחו פיסת נייר וכתבו את כל האפליקציות שהשתמשתם בהן במהלך השבוע. קחו את הפלאפון ובדקו את ההבדלים. תשעה מתוך עשרה אנשים יכתבו על הנייר רק שליש מאפליקציות שיש להם. אם השתמשתם באפליקציה במהלך שלושת החודשים האחרונים ולא השתמשתם בה – מחקו אותה. רוב האפליקציות לא עולות כסף, כך שאפשר להוריד אותן מחדש ותוכלו לחסוך כסף.

התאימו את האפליקציות ואת הנוטיפיקציות שלהן לצרכים שלכם | צילום: fotolia

5. אפליקציות צריכות לעבוד בשבילכם
קודם כל, בדקו אילו נוטיפיקציות אכן פועלות, ואז כבו את אלו שאתם לא צריכים. לא תאמינו עד כמה פחות תגעו בפלאפון שלכם מעכשיו. אחר כך, השתמשו במסך הנוטיפיקציות כדי להחליט כיצד הם יופיעו ושמרו על ההחלטה הזו לאורך זמן. בדרך כלל לוקח להתרגל למנהגים חדשים בין 21 ל-67 יום, כאשר קשה מאוד להשתמש נכון בנוטיפיקציות ולכן צריך לצמצם את הבלגן למינימום. אולי תצטרכו לשנות רק את סוג הנוטיפיקציה – רעשים מלחיצים יותר מהודעת פופ-אפ אבל הם גם מקבלים מענה מהיר יותר. לכן בחרו את הכלי המתאים לעבודה המתאימה.

6. קחו פרויקט צדדי
בין אם זה פרויקט עם מוטיבציה, הכנסה פסיבית או משהו שמסייע לקריירה שלכם, פרויקט צדדי הוא דרך נהדרת להוריד לחץ, לקבל פוקוס מחדש ולהרוויח כסף במקביל. אולי זה משהו קטן כמו איירביאנבי, או משהו גדול כמו הקמת חברה, אבל בכל מקרה תתמקדו בו – תבינו למה הוא קיים ואיזה מקום יש לו בעתיד שלכם.

7. תעבירו את זה הלאה
כל האנשים ברשימה היו נדיבים במיוחד עם הזמן, הידע והעצות שלהם. לא רק שהם הקדישו את הזמן שלהם ונתנו משוב, הם גם הבטיחו שארמסטרונג יודע מה מצופה ממנו בהמשך. כולם עסוקים, אבל להקדיש זמן כדי לעזור לאנשים אחרים – משתלם בהחלט.

8. הקדישו את תשומת הלב הנכונה ללינקדאין
היו בטוחים שאתם משתמשים בלינקדאין מעבר לפלטפורמה פשוטה של קורות חיים, רזומה והודעות במייל. מאחר ולינקדאין מרוויחה כסף, ומעדכנת או משיקה אפליקציות חדשות, היא הפכה לפלטפורמה הרבה יותר יעילה שמציעה ערך רב – גם אם אתם לא מוסיפים לה כלום. היו בטוחים שאתם מבינים ומשתמשים ב-InMail, מפרסמים תוכן שרלוונטי לתחום שלכם ומבינים שאם אתם רציניים לגבי שינוי העבודה – תצטרכו אולי לשלם עבור מנוי.

9. השתמשו ברשימת המשימות הנכונה
רשימות יכולות להיות יעילות או להפוך למטלות. Clear למשל, היא אפליקציה שמשתמשת בדפדוף או בצבעים כדי לסייע בהגדרת קטגוריות של משימות. היא אף משלבת טכנולוגיית ענן כך שהכל מעודכן. אפליקציה דומה אחרת היא Evernote.

10. היו זמינים, אבל לא לחלוטין
במקום להגיד "כן" להכל, אפשר פשוט לראות אנשים כשאכן פוגשים אותם ולא לנסות לשמור על כל הקשרים. זה גם מתיש וגם לא בריא רגשית לשני הצדדים. טכנולוגיה היא דרך נהדרת לחבור בין אנשים אבל באותה מידה יכולה להפוך לסבל. לכן בצעו החלטה ועשו מאמץ מודע כדי לשמור על הקשרים הנכונים ולהתמקד במה שחשוב. זה בסדר לשחרר ולשמור על עצמכם ועל הזמן שלכם – כולם מרוויחים מגרסה משופרת שלכם. אתם יכולים לשלוח פחות הודעות ולהתקשר יותר – אפילו אם זה אומר להשאיר הודעה קולית, וארגנו יותר פגישות קפה. אולי תצטרכו לוותר על חדר הכושר, אבל אם תתעדכנו עם שני אנשים נכונים בלבד, זה עשוי להיות משמעותי יותר ממה שהשגרה אי פעם תהיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.