Forbes Israel Logo

פותחים שבוע בוול סטריט: האירועים שישפיעו על המסחר השבוע

שבוע המסחר בבורסות מסביב לעולם נפתח היום, לאחר שבסוף השבוע ננעל המסחר בוול סטריט במגמה חיובית. אך למרות העליות האחרונות, גורמים במשק האמריקאי מעריכים כי התנודתיות המורגשת בשווקים עדיין רחוקה מלהסתיים, וכי כל נתון או אמרה אשר מתפרסמים יוכלו להשפיע על המסחר.

כמובן שאת מרבית האירועים המשמעותיים אשר ישפיעו על המסחר בבורסות השונות קשה לחזות מראש, אך בהחלט ניתן להעריך מהם האירועים המתוכננים אשר ימשכו את תשומת לב המשקיעים השבוע. אין ספק כי פרסום הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה, אשר יפורסמו ביום ד', ישפיעו רבות על המסחר שעה שהמשקיעים השונים יחפשו אחר רמזים המסתתרים בנימת הדברים אשר השמיעו בכירי הבנק במהלך השיחות. כזכור, בישיבה האחרונה החליטו מנהלי הבנק הפדרלי על המשך צמצום מדיניות ההרחבה הכמותית אשר נוקט הבנק ב-10 מיליארד דולר נוספים, והמשקיעים תוהים האם מדיניות זו תבוטל באופן מוחלט בקרוב. רמזים על הלך הרוח בהנהלת הבנק יוכל לספק גם נגיד הפד עד לאחרונה, בן ברננקי, אשר ינאם ביום שני בדאלס.

צילום: רויטרס

ביום שלישי צפויה חברת מיקרוסופט לעמוד במרכז תשומת הלב, כשמנכ"ל החברה החדש סטיה נדלה יחשוף במסיבת עיתונאים מיוחדת לפחות מוצר חדש אחד (יש המעריכים כי יחשוף שניים) של החברה בתחום חומרת ההפעלה למחשבי הלוח (טאבלטים). ענקית התכנה האמריקאית נמצאת בתחרות קשה עם חברות שונות ובראשן אפל על מערכות ההפעלה למחשבים הפופולריים, וגורמים שונים מעריכים כי מיקרוסופט לא חסכה באמצעים בפיתוח הגרסה החדשה. מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו המשקיעים, והאם נדלה יצליח לעורר את אמונם בדבר יכולתו להוליך את החברה לקדמת הבמה גם בשוק מחשבי הלוח.

ביום שלישי תיערך גם הוועידה השנתי של הבנק ג'יי פי מורגן, במהלכה ינאמו נשיאי הבנק הפדרלי ממגוון מדינות מובילות בארה"ב, בהן פילדלפיה וניו-יורק. כמובן שלדבריהם תהיה השפעה גדולה על הלך הרוח במשק האמריקאי ועל אמון המשקיעים בפעולות הפד.

ביום רביעי, כאמור, יפורסמו הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה, אשר צפויים לעורר עניין רב במיוחד בשווקים ברחבי העולם. בסמוך למועד פרסומם תישא דברים גם נגידת הפד המכהנת ג'נט ילן, שתתייחס בדבריה גם למצב המשק האמריקאי ולהחלטות בדבר המשך צמצום מדיניות ההרחבה הכמותית.

בנוסף, ביום רביעי תתבצע הנפקתה של חברת הסחר האלקטרוני השנייה בגודלה בסין JD.com (שנייה רק לעליבאבא, אשר צפויה לצאת בהנפקה בהמשך השנה ולהפוך להנפקה הגדולה בהיסטוריה). החברה הסינית צפויה לגייס כ-1.7 מיליארד דולר, על פי הערכות שווי מפלצתית של 24.6 מיליארד דולר – כך על פי אנליסטים שונים במשק האמריקאי.

כיצד ישפיעו דבריה על המשקיעים? ילן | צילום: רויטרס

בימים חמישי ושישי צפויים להתפרסם שורה של נתוני מאקרו אודות המשק האמריקאי, לרבות נתון מכירות הדירות, דרישות ראשוניות לדמי אבטלה, שיעור גובה המשכנתא ונתון בניית דירות המגורים החדשות בארה"ב.

וכמו שהוזכר בתחילת הכתבה, כמובן שאלו רק האירועים הידועים מראש, אשר צפויים להשפיע על המסחר בבורסה בניו יורק – ועל הבורסות ברחבי העולם כולו השבוע. מה יהיו האירועים הנוספים אשר ישפיעו על המשקיעים השונים, וכיצד יגיבו המשקיעים לאירועים אשר הוזכרו בכתבה זו? התשובות יגיעו בהמשך השבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן