Forbes Israel Logo

פחות מ-100 דולר: הושק המכשיר הראשון מבוסס Firefox OS

צרנית הסמארטפונים ZTE ביחד עם מוזילה הודיעו על השקת מכשיר הסמארטפון הראשון המריץ את מערכת ההפעלה החדשה של פיירפוקס: Firefox OS ומיועד לקהל הצרכנים הרחב. המכשיר החדש, הממותג תחת השם ZTE Open ישווק תחילה בספרד, עבור משתמשים ברשת Telefonica's Movistar.

סמארטפון בפחות מ-100 דולרים

ZTE Open העתיד להגיע לחנויות כבר מחר (ג') יציע למשתמשים מסך בגודל 3.5 אינץ', מעבד בעל ליבה אחת, זכרון בנפח 256 מגה ונפח אחסון בנפח 512 מגה עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס microSD, מצלמת 3.2 מגה פיקסל אחורית וסוללה בקיבולת 1200 mAH. המכשיר יגיע עם קישוריות בלוטות' 2.1, חיישן תאורה וכמובן GPS לצד חיבור WiFi 802.11 b/g/n. המכשיר עצמו בעל מימדים קומפקטיים של 114 מ"מ גובה, 62 מ"מ רוחב ועובי בסך 12.5 מ"מ, שיריץ את מערכת ההפעלה Firefox OS. גולת הכותרת של המכשיר, לצד מערכת ההפעלה, היא המחיר הזול העומד על 69 יורו, כ-90 דולרים בלבד.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

אז נכון, לא מדובר במכשיר הסמארטפון בעל המפרט המתקדם ביותר בשוק, ולמעשה נראה כי מדובר במוצר ממוצע ומטה – אך בהתחשב בעובדה שכל מה שמערכת ההפעלה זקוקה לו על מנת לרוץ הוא חיבור לאינטרנט, נראה כי החומרה תופסת כאן פוקוס משני, ואין טעם להרחיב ולשדרג אותה על מנת להציג חווית שימוש אידיאלית.

צילום: יח"צ

Telefonica הוסיפה כי המוצר יגיע גם אל שווקים ורשתות נוספות במהלך השבועות הקרובים, אך יישאר בתחומיה של ספרד בכל הנוגע להפצה. Deutsche Telekom, אחת ממפעילות התקשורת הגדולות באירופה עתידה גם היא להתחיל לשווק את המכשירים במהלך התקופה הקרובה, כך שסביר להניח כי יגיעו אל מדינות נוספות מלבד ספרד – אך לצערנו ישראל היא לא אחת מהן. בנוסף, במהלך התקופה הקרובה אנו צפויים לראות השקה של מכשיר נוסף לשוק שיגיע מחברת Alcatel, וימותג תחת השם One Touch Fire – אך עדיין לא ידוע מתי עתיד להגיע לשוק, מה יציע למשתמשים או כמה יעלה.

תחילתה של מהפכה?

לא מדובר על מכשיר Firefox OS הראשון שהוצג לשוק, שכן באפריל האחרון הציגה פיירפוקס שני דגמי טלפון שנבנו ביחד עם חברת הטלפוניה הספרדית Geeksphone, תחת השמות Keon ו-Peak, שהגיעו גם הם עם תגי מחיר נמוכים במיוחד של 119 דולרים ו-194 דולרים בהתאמה. אך בניגוד למכשיר מבית ZTE, שני הדגמים הראשוניים נועדו למפתחים, במטרה ללמוד ולהרחיב את הפלטפורמה של מערכת ההפעלה.

כעת, יחד עם הגעתם של המכשירים אל הציבור הרחב, הגיע הזמן לבדוק האם מדובר במערכת הפעלה שיכולה לספק למשתמשים את צרכיהם הבסיסיים בתחום הסמארטפונים, או שההעדפה היא עדיין כלפי חומרה פיזית היושבת על המכשיר ואינה תלויה בחיבור אינטרנט על מנת לעבוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.