Forbes Israel Logo

פטריק דהרי רכש את מתחם הרב-קוק בנווה צדק

לפני כחודשיים הוכתר דרהי על ידי פורבס כאדם העשיר בישראל עם הון של כ-35 מיליארד שקל. דהרי – יהודי צרפתי, בעל האזרחות הישראלית, הוא הבעלים של הוט וערוץ החדשות הבינלאומי i24 שאולפניו ממקומים ביפו. לאחרונה החליט להעמיק השקעותיו בישראל ולרכוש מתחם רחב ידיים בנווה צדק.

המתחם המדובר נקרא מתחם הרב קוק והוא כולל גם את בית המדרש העתיק של הרב קוק, המסווג כמבנה לשימור עם הגבלות מחמירות. המשמעות היא כי לרוב, תכנית השימור אינה מאפשרת תוספת בנייה במגרש. את פרוייקט הרב קוק משווקת חברת אלונים שבראשה עומד היזם רענן אלוני שבעזרת האדריכל, גל מרום תכננו את שימורו של בית המדרש העתיק ושילובו עם מתחם מגורים יוקרתי ברוח ההיסטוריה. העסקה מוערכת בכ-130 מיליון שקלים.

הישראלי הכי עשיר | צילום: רויטרס

דהרי כבש את רשימת הישראלים העשירים בעולם של פורבס לאחר שהנפיק את אלטיס, אחת מקבוצות התקשורת המובילות באירופה, שבבעלותו. מהכנסות ההנפקה שילשל לכיסו דהרי כ-760 מיליון דולר וכמליארד דולר לחברה. בהמשך זינקה אלטיס ביותר מ-67% תוך שלושה חודשים ויחד איתה זינק גם הונו של דרהי לכ-10 מיליארד דולר.

באפריל האחרון זכה דהרי במכרז למכירת חברת הסלולר SFR, השנייה בגודלה בצרפת, שעליה שילם כ־23 מיליארד דולר במזומן לויוונדי הצרפתית. דרהי מתכוון למזג בין SFR ל־Numricable, שבה הוא מחזיק בכ־30% באמצעות אלטיס, ולהעניק לויוונדי – כחלק מן התשלום – כ־20% ממנה. העסקה הפכה את דרהי, המחזיק בחברות כבלים וטלוויזיה ברחבי העולם, לשחקן מרכזי בשוק התקשורת הצרפתי, ובייחוד בתחום הסלולר.

בזירה המקומית רכש דהרי את חברת הוט והפך אותה לחברה פרטית, לאחר מכן רכש דהרי את חברת מירס מידי מוטורולה, תמורת 170 מיליון דולר ומיזג אותה עם חברת הוט. דהרי מחזיק גם בערוץ החדשות i24 אשר אולפניה ממוקמים ביפו. כעת דהרי מרחיב השקעותיו בישראל מתחום התקשורת לתחום הנדל"ן. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.