Forbes Israel Logo

פייסבוק: “יש לנו את קהילת בני האדם הגדולה בעולם – 1.8 מיליארד בני אדם”

בפגישה מצומצמת שקיימה היום (ד׳) פייסבוק בנוכחות סיימון מילנר (Simon Milner), מנהל המדיניות של פייסבוק במזה"ת, אנגליה ואפריקה עם עיתונאים, עלו שאלות רבות בנוגע לחסימת משתמשים ישראלים בעת האחרונה ובנוגע לצנזורה של תכנים ברשת החברתית. בין התשובות הדיפלומטיות שניתנו לסוגיות השונות שב והדגיש מילנר שאירועי הטרור הגוברים בעולם גורמים לרשת החברתית להבין את חשיבות המעקב והצנזורה של תכנים מסיתים ברשת החברתית. עם זאת, בחלק גדול מהתשובות ניכר היה להבין שפייסבוק עדיין מתקשה לעמוד בהיקף התכנים המסיתים ובהתמודדות מולם.

הנה חלק מהשאלות ומהתשובות עליהן השיב מילנר במהלך הפגישה:

בחלק מהמקרים אתם מסירים וחוסמים משתמשים בעקבות סטטוסים לגיטימיים לגמרי שאינם כוללים כל הסתה. מעבר לזה, בחלק גדול מהמקרים אתם לא מנמקים בכלל את הסיבה להרחקת משתמש מהרשת החברתית ל-30 יום או מעבר

״אנחנו עושים טעויות, היינו שמחים לצמצם אותן לאפס, אבל כן, זה קורה. יש לנו את קהילת בני האדם הגדולה בעולם – 1.8 מיליארד בני אדם. אנחנו מבינים שאנשים עושים טעויות, לא תמיד הדברים נעשים בזדון. מילים מסויימות נוטות להיות שכיחות יותר במשפטי שנאה או הסתה ואנחנו רגישים כלפיהן, אך לעיתים טועים בהקשר. בצוותים שלנו שאחראים על סינון תכנים ברשת יש אנשים שדוברים שפות רבות כדי שנוכל לזהות את ההקשר הנכון ואת המילים והמשמעות שלהן. לא תמיד זה עובד. בנוגע לזה שאנשים לא מבינים למה הם נחסמים – זה בהחלט משהו שאנחנו צריכים לשפר ולייעל. אנחנו כן משתמשים בכתובת המייל שמשתמש העניק לנו במהלך הרישום שלו על מנת לדווח למשתמשים כשהם נחסמים והם יכולים לפנות אלינו דרך המייל הזה ולנהל דיאלוג עם הצוות שחסם במטרה להבין את הסיבה״.

איך אתם מתמודדים עם היקף הדיווחים השונים?

"אנחנו יוצרים תיעדוף לגבי מה דחוף כרגע יותר ומה פחות. אם מישהו מדווח שחבר שלו הולך להתאבד, אנחנו רוצים שהמידע יגיע כמה שיותר מהר לרשויות כדי לסייע לו. כלומר, אנחנו מנסים לנתב את הצוותים שלנו לפי מידת הדחיפות של הדיווחים השונים.
בנוגע לגודל הצוות הישראלי שמטפל בעניין: אנחנו לא מפרטים על מספר האנשים שעובדים אצלנו, לא באופן ציבורי״.

לאחרונה מקדמת הכנסת חקיקה שתחייב את פייסבוק להסיר סטטוסים בפניה של רשויות החוק. מה דעתכם בנוגע לזה?

״החוק שמנסים לקדם בישראל מתייחס לא רק לפייסבוק, אלא בכלל למידע ברשתות חברתיות. אנחנו הגשנו את ההשגות שלנו בנוגע לחוק הזה. אחת הבעיות שלנו היא שחסימת התכנים תעשה באופן אוטומטי מבלי להקשיב לצד השני או מבלי שהוא בכלל חלק מהעניין. אם חברי הכנסת יוזמים את החקיקה הזו כי הם חושבים שפייסבוק לא לוקחת את העניין ברצינות מלכתחילה, אנחנו נשמח לשוחח איתם כדי להסביר להם כמה משאבים אנחנו מפעילים כדי לטפל בסוגייה הזו. יש לנו מדיניות מאוד ברורה וצוותים שמתמחים בזה. אירועי הטרור בעולם הבהירו לנו את חשיבות הדברים הללו ואנחנו משקיעים בזה מאמץ רב.
מאחר ואנחנו רוצים לאפשר חופש ביטוי רחב ככל הניתן, אנחנו כן נפעל לקיים דיון עם מקבלי ההחלטות ונשתמש גם בצוות המשפטי שלנו כדי לקדם את תפיסת העולם שלנו, אבל בסופו של דבר, אנחנו מכבדים החלטות חוקיות שמדינה מקבלת ופועלים על פיהן״.

"יוצרים תיעדוף לגבי מה דחוף כרגע יותר ומה פחות" | צילום: fotolia

האם יש חשיבות למספר הפעמים שקיבלתם דיווח על סטטוס מסויים, האם כשמספר הדיווחים מגיע למכסה מסויימת אתם מסירים אותו באופן אוטומטי?

״אנחנו לא מקבלים החלטה על בסיס מספר הפעמים שסטטוס דווח לנו – רק על פי התוכן שלו״.

בחלק מהמקרים אתם שולחים אזהרות למשתמשים, בחלק מהמקרים חוסמים אותם לתקופה בת 30 יום ובחלק מהמקרים חוסמים את החשבון באופן קבוע. איך אתם קובעים את עוצמת העונש לעבירה?

״אם מדובר בעבירה פלילית חמורה, אנחנו נחסום את החשבון באופן מיידי (כמו נניח שיתוף של תכנים פדופילים), אני לא יכול לתת לכם מחירון ברור, אבל יש לנו מדיניות קבועה בעניין הזה״.

הכרזתם על מלחמה נגד חדשות מזוייפות ברשת החברתית, האם זה תקף גם לישראל?

״חדשות מזוייפות הן לא סיפור גדול בישראל. לפחות כרגע. ולכן המוקד שלנו בישראל הוא שונה״.

הדור הצעיר בישראל כבר לא ממש משתמש בפייסבוק ומעדיף את סנאפצ׳ט או אינסטגרם, מה דעתכם בעניין?

״אנחנו רואים צמיחה עקבית במספר המשתמשים שלנו לאורך השנים ולכן מניחים שאנחנו כנראה פועלים נכון. אנחנו יודעים שנוער אוהב לאמץ את הדבר הטרנדי והחדש שזמין ולכן זה טבעי. פייסבוק מחזיקה באינסטגרם ושם הפופולאריות של צעירים נחשבת גבוהה מאוד. אנחנו פועלים לגרום לשירותים שלנו להיות כמה שיותר אטרקטיבים״.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

המסע שעברתי בדרך לגרין קארד כיזם ישראלי בארה׳׳ב

פיתוח חדש יעניק חיים חדשים לסוללת הסמארטפון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.