Forbes Israel Logo

פייסבוק משנה את תנאי הפרטיות; מה נפגע הפעם?

במהלך סוף השבוע האחרון הודיעה פייסבוק כי מתכננת לשנות, שוב, את תנאי השימוש ומדיניות השימוש במידע של משתמשי הרשת החברתית. באופן שאינו מפתיע במיוחד, התנאים החדשים ינגסו עוד קצת בפרטיות המשתמשים וגם ינסו לקדם בפעם המיליון את הטכנולוגיה לזיהוי פנים שרכשה החברה.

במסגרת השינויים אותם מתכננת פייסבוק ליישם עולות מספר שאלות בנוגע למידע החדש אותו אוספת, וכיצד מתכננת להשתמש בו על מנת לקדם את פלטפורמת הפרסום שלה. השינויים כוללים הפשטת השפה על מנת להבהיר איזה מידע אוספת כאשר המשתמשים מתחברים אל הרשת החברתית, וכיצד בדיוק משתמשת בו.

פייסבוק מתכננת לאסוף מידע אודות שמו של המשתמש, תמונת הפרופיל שלו ואפילו התכנים השונים אותם מפרסם. בנוסף לפרטים הטריוויאלים הללו, מתכננת פייסבוק לאסוף גם מידע "פנימי" הכולל את מערכת ההפעלה של המשתמש, כתובת ה-IP ממנה גולש ואפילו מספר הטלפון הסלולרי שלו, במידה ואכן גולש ממכשיר סמארטפון.

צילום: רויטרס

משתמשים שיגלשו ברשת החברתית למעשה מאשרים את תנאי השימוש החדשים, ומאפשרים לפייסבוק להשתמש במידע האישי שלהם על מנת להפעיל את פייסבוק עצמה וכל מה שקשור אליה. כך לדוגמה, שם המשתמש ותמונת הפרופיל שלכם יכולה לשמש על מנת לקדם עמוד מותג או פוסט ממומן, במידה והם אכן רלוונטים למוצר אותו המפרסמים מעוניינים להציג.

חשוב להבהיר שבמקרה זה גם הגדרות פרטיות נוקשות במיוחד לא יעזרו, שכן פייסבוק מבהירה שבמידה והגדרות הפרטיות של המשתמשים מאפשרים את חשיפת המידע רק עבור משתמש מסויים, המפרסמים יקחו זאת בחשבון ויוכלו להציג את המידע רק לקהל היעד שהוגדר מראש.

פייסבוק מסבירה כי המטרה שלה היא להציג פרסומות ותכנים פרסומיים שיהיו בעלי ערך למשתמשים ולמפרסמים – והחיבור האישי לחבריו של המשתמש היא הדרך בה מעוניינת לעשות זאת. כלומר, במידה ואחד מחבריכם יתחיל לעקוב אחר עמוד מותג מסויים ופייסבוק תאמין כי שהמידע יהיה רלוונטי גם אליכם – היא תדאג להציג לכם את דף המוצר המדובר בנימה האישית ביותר שאפשר, באמצעות הצגת חבריכם שכבר עוקבים אחריו ואפשרות לעקוב אחריו בעצמכם.
בכל הנוגע לתמונות הפרופיל של המשתמשים, הרשת החברתית מסבירה שזיהוי ושמירת תמונות יעזרו לה למנגנון זיהוי הפנים הפנימי שלה, שבתורו יזהה את כלל המשתמשים ברשת החברתית. הזיהוי יאפשר להציע למשתמשים לתייג את חבריהם בתמונות השונות, וכביכול לשפר את אופן השימוש בפייסבוק בכלל ובמנגנון התמונות בפרט.

בשורה התחתונה, סביר להניח שלא תמהרו להתנתק מהרשת החברתית למרות הפלישה הנוספת לפרטיותכם, אך עליכם לקחת בחשבון שכל סטטוס, לייק או תמונה שתשתפו גם עם הקהל המצומצם ביותר יכולה לשמש כפרסומת למותג כזה או אחר, בין אם תרצו בכך ובין אם לא.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

Meizu מציגה: מכשיר דגל חדש בנפח 128GB

צפו: המסעדה הגרמנית שמשגרת מנות לשולחן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן