Forbes Israel Logo

פיקוד הסייבר של צה"ל – הצעד הנכון בזמן הנכון

הסטארט-אפ ניישן. מה לא דובר עליה. אנחנו בתעשייה, עסוקים ביצירה, בפיתוח, בשיווק, במכירה ובניהול הלקוחות הגדולים בעולם, כך שאנחנו לא עוצרים לרגע לחשוב מה לעזאזל גרם לנו, ילדי שנות השמונים או השבעים המאוחרות, לפרוץ בין לילה בערך עם בואה של בריטני ספירס לחיינו ועד כתיבת שורות אלה.

התהייה יכולה לעלות כל מיני אפשרויות, האמא היהודייה, שתמיד דוחפת את ילדיה מעבר לסף, הרעב לשגשוג אחרי תודעת השואה או אפילו שבירת מרד נעורים מאוחר שישבור את אקסיומת "שתהיה לך עבודה קבועה ויציבה" של אבא.

אבל כאשר פורטים את זה באמת למכנה המשותף הרחב ביותר, נשאר שם בעיקר צה"ל.

לרוב הישראלים, כאשר מזכירים את צה"ל, התמונה העולה בדימיון היא בין שש בש וקפה שחור במילואים לבין מנת קרב במאה ותשעים מעלות, בצל. אבל האמת היא שצה"ל הוא בית גידול מופלא. משחיז סכינים מקצועי לכל אלה כמונו, שבאו מהבית עם ניצוץ בעיניים ואלגוריתם בראש.

ממר"ם, 8200, יחידות המחשבים והמודיעין האחרות, הפרוייקטים של 'תלפיות', 'פסגות' או 'חבצלות'. כל אלה ועוד יצרו חממת כשרונות בלתי נגמרת. החממה הזאת תזין את המפלצת שיצרו כאן באי השפיות במזה"ת כמה שנים לאחר שחרורם.

אורן קניאל, מנכ"ל חברת "AppsFlyer | צילום: יח"צ

כיום, חשוב להבין, ישנו משבר מוחות חסר תקדים בישראל. אם פעם גאוניי היחידות המדוברות היו הולכים לתעשיות הקלאסיות כמו אלביט, תעשיות צבאיות ורפאל, הגיעו הוותיקות כמו מיקרוסופט ואינטל או איי בי אם, לאחר מכן הגיעו ה׳ניו מאני׳, הכסף החדש, אלו הם אפל, גוגל ופייסבוק ולאחר מכן הסטארט-אפים וחברות הענק שצמחו כאן בין לילה. לא מספיק כל קרב המוחות האינסופי הזה (ושום מילה על בריחת המוחות לחו"ל), עכשיו גם הגיעו תעשיות הפורנו, ההימורים והפוראקס ושואבות את המעט שנשאר.

אז טוב עשה הרמטכ"ל שהקים פיקוד מיוחד לסייבר. מגרש המשחקים המושלם לנעריה המבריקים של העם הזה. השילוב שבין פעילות משמעותית וערכית עם ידע ומשאבים של צבא שלם תחזיר את עצמה בעשרות, מאות ואף אלפי מונים בתעשיית היי טק כחול-לבן הנואשת לאנשים הטובים ביותר. הרמטכ"ל, עם או בלי ידיעתו, הזריק בין רגע אוויר לנשימת המפעל המדהים הזה שיצרו דור ה-X בלב הלבנט.

הכותב הינו אורן קניאל, מנכ"ל חברת "AppsFlyer", החברה המובילה בעולם לניטור ומדידת יעילותם של קמפיינים פרסומיים במובייל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.