Forbes Israel Logo

פיתוח ישראלי: קינקט וסמארטפון יסייע לעיוורים ולקויי ראייה

שלושה סטודנטים מהטכניון פיתחו מוצר שנועד לעזור לאוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה, המבוסס על שלושה מוצרים קיימים ונפוצים בשוק: מצלמת קינקט, אוזניות וכמובן, מכשיר סמארטפון ואפליקציה ייעודית.

הפתרון אותו פיתחו השלושה היא אפליקציה המסוגלת לעבד את המידע המתקבל מהסביבה ולאפשר ללקויי הראייה לנווט במרחב. לצד הניווט, המערכת מסוגלת להתריע על מכשולים העומדים בדרכו של המשתמש באמצעות חיווי קולי, לזהות את מיקומו בחדר ואף לכוון אותו אל עבר אובייקטים מסויימים הפזורים מסביבו.

שלושת הסטודנטים לתואר ראשון מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון, צחי שימקין, גל דלל ודני זילבר החלו לעבוד על הפרוייקט בעקבות רעיון אותו הגה שימקין, כשראה לקוי ראייה המתקשה לחצות מעבר חציה והבין שבמידה ויכל להעזר בטכנולוגיה, היה יכול להקל על לקוי הראייה ולהעניק לו את הבטחון הדרוש בהתמצאות במרחב.

כך, נולד הפיתוח הנוכחי, המשלב את מצלמת העומק הקיימת בקינקט ואפליקציה בסמארטפון המסוגל להציע את הביטחון החסר. שימקין מבהיר כי היתרון הטכנולוגי של מצלמת הקינקט הוא במתן תמונת עומק טובה, בתוך מכשיר זול וקל לנשיאה, הזמין בצורה רחבה בשוק.

משלבים מספר טכנולוגיות שכבר קיימות בשוק | צילום: Shutterstock

בפועל, מצלמת הקינקט יושבת על חגורת מכנסיו של המשתמש ולוכדת את הסביבה, מעבדת ומעבירה את המידע אל המכשיר הסלולרי המפרש את האלמנטים השונים. המצלמה אף מסוגלת לזהות אובייקטים ספציפיים כגון מפתחות, תיק או כל מה שהוגדר לה מראש שהמשתמש צריך ולכוון אותו אליהם, כאשר ניתן להוסיף אובייקטים נוספים במידת הצורך. כך לדוגמה, כשהמשתמש עומד בפני מכשול, האפליקציה מורה לו לעצור ומכוונת אותו ימינה או שמאלה על מנת שיעקוף את המכשול או לחילופין תוכל לכוון אותו אל עבר מפתחות הבית התלויים לצד הדלת.

עם כל הכבוד לפיתוח המעניין, שימקין מבהיר כי השלושה עדיין לא בדקו את המוצר עם לקויי ראייה, אך כן בדקו אותו בעצמם, עם כיסוי עיניים, והצליחו לנווט באמצעותו. לאחר שביצעו את הבדיקות העצמאיות שלהם, השלושה פנו לאגודה למען העיוור בחיפה על מנת לבחון את האפליקציה בשטח ממשתמשים לקויי ראייה, במטרה שאלה יוכלו להעניק משוב על השיפורים הנדרשים בדרך להפיכת הפיתוח למוצר ממשי.

שימקין מבהיר כי הוא יודע שהמוצר שפיתחו עדיין לא מושלם ואמצעי הנחייה הטובים ביותר הם עדיין מקל או כלב נחייה, אבל הם מתכננים להמשיך ולפתח את המוצר, על על מנת שיהווה פתרון אמיתי ללקויי ראייה ולאוכלוסיה הזקוקה לעזרה מסוג זה.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

הכירו את ShareDrop – פתרון וובי נוח להעברת קבצים ברשת

הכינו את הארנקים: Google Glass יהיה זמין לרכישה ביום שלישי ל-24 שעות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.