Forbes Israel Logo

פניה למבקר: חשוף נכסי הנדל"ן שבבעלות החברים בקבינט הדיור

העמותה לדמוקרטיה מתקדמת פנתה הבוקר למבקר המדינה, יוסף שפירא, בבקשה לחשוף מהם נכסי הנדל"ן שבבעלות שרים החברים בקבינט הדיור ומה שוויים. 

"קבינט הדיור אמון על קביעת המדיניות הממשלתית בתחום הדיור", כתב מנכ"ל העמותה, שבי גטניו, למבקר. "הוא אמון על הניסיונות להוריד את מחירי הדיור בישראל, על אישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול מדיניות הממשלה בתחום המקרקעין, התכנון והבנייה למגורים ומעקב אחר יישום ההחלטות. 

"כיוון שהצהרות הון של חברי הכנסת ושרים מדווחות למבקר המדינה, אני פונה אליך בבקשה לשקול לחשוף בפני הציבור מי מבין השרים החברים בקבינט הדיור הינו בעל נכס נדל"ן", המשיך גטניו, "את פירוט נכסי הנדל"ן של כל שר החבר בקבינט הדיור ואת פירוט שווי נכסי הנדל"ן של כל שר החבר בקבינט הדיור".


צילום: מרק ישראל סלם

"בקשתי נגזרת במקרה זה מחובת גילוי נאות, ועל מנת שאזרחי ישראל יוכלו להבין בעצמם מה הוא מכלול האינטרסים הכלכליים האישיים, בכל הקשור לענייני נדל"ן, שיש לכל שר החבר בקבינט הדיור", הוסיף גטניו.

קבינט הדיור של ממשלת ישראל מונה תשעה שרים: שר האוצר, יאיר לפיד, שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, שר הביטחון, משה יעלון, השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, שרת המשפטים ציפי לבני, שר הפנים גדעון סער, ושר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.