חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“פצצה גרעינית לאיראן עלולה להזניק את מחיר הנפט ב-50% בשלוש שנים”

אם איראן תשיג פצצה גרעינית מחירי הנפט בעולם עלולים לזנק ב-50% בתוך שלוש שנים, כך עולה מדוח חדש שנכתב בשיתוף עם דניס רוס, יועץ לשעבר של הנשיא אובמה בעניין המזרח התיכון. מחקר חדש שערך רוס יחד עם המרכז למדיניות מפלגתית בוושינגטון מראה כי פצצה גרעינית איראנית עלולה להזניק את מחירה של חבית נפט מ-120 דולר ל-150 דולר בתוך שלוש שנים. 

בראיון שנתן רוס לאתר חדשות האנרגיה פלאטס הזכיר רוס שיחה שניהל בעבר עם נסיך ערב הסעודית עבדאללה ושאמר במפורש כי פצצה גרעינית לאיראן תחייב את ארצו להצטרץ למירוץ החימוש הגרעיני. לדברי עבדאללה, "אם הם ישיגו אותה, גם אנחנו נשיג אותה". רוס הסביר כי ערב הסעודית לא תוכל להרשות לעצמה שתהיה לאיראן הנחשבת כאוייבת מושבעת שלה יתרון בתחום הגרעיני. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מהלך זה של ערב הסעודית הוא שיגרום לעלייה החדה במחירי הנפט, אשר עלול להביא את ארגון אופ"ק, בו חברות המדינות הערביות העשירות בנפט יחד עם ונצואלה, אנגולה ואקוודור, להוציא סכומי כסף גדולים על בלימתה. כתוצאה מכך יבלמו באחת גם כל הניסיונות להרים את הכלכלה הגלובלית. 

צילום: רויטרס

לדברי רוס בניסיון לעצור את המשבר הגרעיני עם איראן, מנסה ממשלו של הנשיא אובמה להפעיל אמצעים דיפלומטיים במטרה להכניס את איראן למשא ומתן על תוכנית החימוש הגרעינית שלה. הוא הביע תקווה כי אובמה יצליח להשיג פריצת דרך כלשהי בעניין לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו ב-6 בנובמבר. 

רוס התעקש שהדרך הטובה ביותר לנטרל את הכוח הגרעיני של איראן היא על ידי אמצעים דיפלומטיים. "לא יהיה נשיא אמריקאי שישתמש בכוח נגד איראן לפני שניסה את כל הדרכים האחרות לעצור אותה". עם זאת אמר רוס כי " במידה ולא נצליח לעשות זאת, יהיה זה ברור שאיראן הביאה את זה על עצמה". 

עוד אמר רוס כי הוא משוכנע בכך שאם אובמה ינצח בבחירות הוא ימשיך את הטיפול בבעיה האיראנית באמצעים דיפלומטיים אך הוסיך כי "אם אלו ייכשלו הוא יהיה מוכן להשתמש בכוח". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן