Forbes Israel Logo

פצצה של מיקום: תחנת כוח סולארית עשויה להבנות בצ׳רנוביל

ההיתוך והפיצוץ בתחנת הכוח הגרעינית של צ׳רנוביל ב-1986 הביא למספר רב של נפגעים, וגרם להפצת קרינה רדיואקטיבית ברחבי אוקראינה, ברית המועצות וחלקים נוספים של אירופה. כעת, 30 שנה לאחר האסון, האתר עשוי להפוך בשנית למרכז של ייצור אנרגיה, אם כי בטוח בהרבה וידידותי יותר לסביבה מקודמו.

הפיצוץ בצ׳רנוביל הוביל לאסון הגרעיני הגדול בהיסטוריה | צילום: fotolia

על פי מאמר שהתפרסם ב-The Guardian הבריטי, ממשלת אוקראינה בוחנת את האפשרות של הקמת חווה סולארית בתחומי האתר הגרעיני מר הגורל, כזו אשר תוכל להפיק למעלה מ-1000 מגה וואט של אנרגיה מתחדשת, כשליש ממה שיצרה תחנת הכוח הגרעינית בשיאה. גורמים רשמיים טוענים כי שטח אדמה של יותר מ-60 קמ״ר המקיף את האתר, אשר חשוד כמסוכן מדי למגורים ולחקלאות, עשוי להוות מיקום מוצלח עבור מרכז האנרגיה הידידותי לסביבה.

בעוד שפרטים מדויקים, כמו גם מקורות המימון לפרויקט, עדיין אינם מצויים באופק הנראה לעין, בעקבות האסון התפתחה בסביבה הקרובה לאתר מודעות לאנרגיה מתחדשת. על פי העיתון הבריטי, העיר הסמוכה בלארוס, השוכנת כ-30 ק״מ בלבד מאזור הפיצוץ וזוהמה בצורה מאסיבית בעקבותיו, כבר החלה בבניית תחנת כוח סולארית משלה.

אנרגיה סולארית מתחדשת היא סיפור בטיחותי בהרבה | צילום: fotolia

האסון בצ׳רנוביל, אשר גבה את חייהם של 31 קורבנות בו במקום, ושל רבים נוספים אשר מצאו את מותם כתוצאה מחוליי הקרינה וסוגי סרטן שונים שתקפו אותם בשנים שלאחר מכן, הוא התאונה הגרעינית הגדולה ביותר בהיסטוריה. הנשורת הרדיואקטיבית אילצה עשרות אלפי אנשים אשר חיו ברדיוס של 1000 קמ״ר מהאתר לפנות את בתיהם לצמיתות.

כעת נותר לקוות שגם אם לא ישונה המקום – ישונה המזל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.