Forbes Israel Logo
רינג, LED, ring צילום: shutterstock
רינג, LED, ring צילום: shutterstock

פרסי הטכנולוגיה של פורבס לשנת 2020: גיקים יפעלו היכן שממשלות נכשלו

השנה החולפת לא הייתה דומה לאף שנה אחרת, ויוזמות אישיות, שבעבר נתפסו רק כגימיק, הפכו פעמים רבות לחיוניות. אלה הטכנולוגיות ששינו את 2020

בשנת 2020 הפסקנו לקחת את הטכנולוגיה כמובנת מאליה. במהלך הסגרים, השקת האייפון 12 של אפל לא היתה חשובה כמו חיבור פס רחב ביתי שיכול לעמוד בשיעור הגלישה חסר התקדים שהגיע עם הניסיון להישאר מחוברים לשיחת הזום בעבודה בזמן שהילדים ראו נטפליקס והורידו משחקי Xbox .

קניות מקוונות הפכו לנורמה, כאשר אוטומציה ובינה מלאכותית מסייעות להקל על רשתות האספקה ​​העמוסות.  TikTok עזרה למשפחות ולדורות מבוגרים להתחבר לתרבות האינטרנט, גם אם היא לא הצליחה ללמד אותנו לרקוד. כולנו מאמצים את האינטרנט עכשיו.

טקס פרסי הטכנולוגיה של פורבס מזהה את המוצרים הטובים ביותר, האנשים המסקרנים ביותר בתעשייה והחברות החדשניות ביותר בשנה שבה קבוצה חדשה לגמרי של כלים ואפליקציות הפכו בו זמנית לחיוניים ובלתי נתפסים.

המוצר הטוב ביותר: רינג תאורה

ה'סלפי' לקח צעד אחורה, ומטרתו העיקרית בשנת 2020 הוא אימות דו-שלבי לטלפונים החכמים שלנו. היינו צריכים להיראות טוב בזום, ולא באינסטגרם.

נורות ה-LED העגולות, שפעם היו כלי יקר של מקצוענים בצילום, מעניקות מראה רענן לכל עובד בפגישות הבוקר שלו תמורת כ-15 דולר.

הפרשה המסקרנת ביותר: תביעת ההגבלים העסקיים בפייסבוק

שמונה שנים לאחר שפייסבוק רכשה את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר, ענקית המדיה החברתית עומדת בפני תביעות פדרליות וממלכתיות המאשימות אותה בריסוק התחרות, הגבלת אפשרויות הצרכנים וניצול נתונים אישיים.

אילוץ פייסבוק למכור את אינסטגרם, כמו גם את ווטסאפ שנרכשה בשנת 2014 – הינה המטרה השאפתנית של המשפטנים. הספקנים טוענים כי זה יהיה תיק שקשה לנצח בו, ושגם אז, זה יחזיר רק בצורה מעטה את הפרטיות האישית.

המצטיינים בחדשנות: המייקרים

"בתחילת 2020 לא היה ציוד מגן אישי; לא היו מסכות ולא היו מגני פנים שהיו נחוצים כשהמגפה החלה להתפשט", אומרת עדה פריד, מנכ"לית ומייסדת Adafruit, קמעונאית פופולרית לחובבי אלקטרוניקה שממוקמת בניו יורק, ובנוסף בעלת פלטפורמת למידה מקוונת גדולה.

מיגון אישי שיוצר לצוותים רפואיים באמצעות מדפסות תלת מימד. צילום: shutterstock
מיגון אישי שיוצר לצוותים רפואיים באמצעות מדפסות תלת מימד. צילום: shutterstock

לפני שאפל ונייק הקצו את המשאבים שלהן לאספקת ציוד מגן, היו אלה המייקרים וחברות דפוס תלת ממד עצמאיות שארגנו ציוד לעובדים בחזית ברחבי ארצות הברית מול מאגרים הולכים ומתמעטים. "עם מדפסות תלת ממד, עיצוב קוד פתוח וייצור בארה"ב – מיליוני מוצרי מיגון אישי נמסרו לצוות הרפואי", אומרת פריד.

החברה המצטיינת: זום

תוך פחות משנה הפכה זום מכלי המתמחה בשיחות ועידה בווידיאו לאפליקציה הנבחרת של עולם העבודה. למרבה הצער, הפלטפורמה הקלה לשימוש והחסכונית לא הייתה מוכנה לנורמה החדשה – כמו כולנו. כאשר המשתתפים בפגישות יומיות הגיעו ל-200 מיליון בחודש מרץ, לעומת 10 מיליון בדצמבר 2019, "הפצצת הזום" חשפה חורי אבטחה שאפשרו לגורמים חיצוניים לגשת לפגישות שמשתתפיה הניחו כי הן כפרטיות. המנכ"ל המיליארדר של זום, אריק יואן, התווה את תוכנית החברה לתקן את בעיות הפרטיות שלה, ועכשיו הכל כבר סודר.

בנובמבר דיווחה זום על הכנסות של 780 מיליון דולר, הרבעון השני ברציפות בו מכירות החברה גדלו פי ארבעה לעומת שנה שעברה.

אפליקציות התראה לחשיפה לקורונה

בדצמבר הפכה קליפורניה למדינה ה-21, יחד עם גרמניה, בריטניה וחלקים מקנדה, שהציגו אפליקציה לסמארטפון להתראה מפני הידבקות בקורונה. יישומים אלה משתמשים בבלוטות' ובנתונים אנונימיים כדי לזהות ולאחסן זמנית את תנועות המשתמשים.

בתיאוריה, האפליקציות יעזרו לפקידים לאתר התפרצויות ולשמור עליהן מלהתפשט, אך שיתוף הפעולה נתקל בקשיים בגלל חששות לפרטיות. גם אם כל אחד שבבעלותו טלפון חכם הוריד את האפליקציות, הן עדיין מסתמכות על בלוטות', אותו יש להפעיל באופן ידני והינו ידוע לשמצה כאינו אמין.

תחזית פורבס: יותר מהנורמלי החדש

ההרגלים שנרכשו במהלך הסגרים לא יינטשו בקלות, בין אם זה הנוחות שבקניות באינטרנט ובמשלוחים ​​או בניסיון להסביר את הקסם של TikTok.

TikTok עזרה למשפחות, ובמיוחד למבוגרים, להתחבר לתרבות האינטרנט. צילום: shutterstock
TikTok עזרה למשפחות, ובמיוחד למבוגרים, להתחבר לתרבות האינטרנט. צילום: shutterstock

מכיוון שגוגל ומיקרוסופט מתחרות בבניית גרסה גדולה יותר וטובה יותר של זום, גורלן של פגישות מקוונות לעומת חזרה למשרדים נתלות בעצירת המגפה לחלוטין, וכרגע נראה כי שנת 2021 לא תהיה השנה בה נצטרך להחליט על כך.

אשת השנה של פורבס בטכנולוגיה

רבקה ג'ונס, מדענית הנתונים הראשית לשעבר של פלורידה, אחראית על יצירת לוח הבקרה המוערך ביותר בפלורידה למעקב אחר נתוני הקורונה. היא קיבלה שבחים רבים, ופורסמה בדצמבר לאחר שהמשטרה פשטה על ביתה, באקדחים שלופים והחרימה את המחשב והסמארטפון שלה.

ג'ונס פוטרה בחודש מאי ממשרד הבריאות של המדינה בשל מה שלדבריה היה סירוב לשנות נתונים, והשיקה לוח נתונים עצמאי לנגיף הקורונה, ובהמשך, לוח נתונים העוקב אחרי מקרי הידבקות בבתי ספר. גורמים רשמיים בפלורידה טוענים כי גישה בלתי מורשית למערכת התרעות החירום של המדינה נבעה מכתובת IP המשויכת לחשבונה, האשמה שג'ונס מכחישה. בלי קשר, היא אשת הטכנולוגיה האחרונה שהגדילה למלא את הוואקום שהותירו הממשלות במהלך מגפת הקורונה.

צילום התמונה הראשית: shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.