Forbes Israel Logo

פרס הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה: "צריכים יציבות כלכלית"

נשיא המדינה, שמעון פרס, הטיל הערב את הרכבת הממשלה הבאה על יו"ר מפלגת הליכוד-ביתנו, בנימין נתניהו. זאת לאחר ש-82 ח"כים, חברי המפלגות אשר המליצו על נתניהו (יש עתיד, קדימה, ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי) הביעו את תמיכתם בנתניהו לראשות ממשלת ישראל.

על נתניהו להרכיב את ממשלתו בתוך 28 יום. הנשיא רשאי להאריך תקופה זו בתקופות נוספות, ובלבד שלא יעלו יחד על 14 יום. עם סיום הרכבת הממשלה, אם וכאשר, יודיע נתניהו על כך לנשיא המדינה וליושב-ראש הכנסת, ויושב-ראש הכנסת יקבע ישיבה לצורך כינון הממשלה. 

"אני קורא לממשלת אחדות לאומית רחבה ככל האפשר", אמר נתניהו במהלך הטקס. "אני פונה גם לאלה שהצהירו שלא יישבו בממשלה, ומבקש מהם לשקול מחדש את החלטתם". 

הנשיא פרס ברך את נתניהו, והוסיף: "אני מקווה כי המלאכה תושלם במהרה. מדינת ישראל זקוקה ליציבות מדינית וכלכלית על מנת שתהיה לה את היכולת לקבל ההכרעות, הדרושות בנושאים שעומדים על סדר היום. העם מצפה שבמהרה תקום ממשלה ראויה, שתוכל להפשיל שרווליה ולעשות נאמנה את מלאכתה".

פרס (מימין) ונתניהו | צילום: רויטרס

משהורכבה הממשלה, היא צפויה להתייצב לפני הכנסת, להודיע על קווי היסוד של מדיניותה, על הרכבה ועל חלוקת התפקידים בין השרים ולבקש את אמון הכנסת. לאחר שהכנסת תביע את אמונה – תיכון הממשלה, ובאותה שעה יתחילו ראש הממשלה והשרים את כהונתם.

הכנסת ה-19 תפתח בישיבה חגיגית שתתקיים ביום שלישי, 5 בפברואר, ובה יצהיר אמונים ותיק הח"כים, בנימין (פואד) בן-אליעזר, שיכהן כיו"ר הכנסת בפועל. לאחר עלייה טקסית לכנסת בליווי פרשים ואופנוענים, יקבלו את פני הנשיא בשער פולומבו יו"ר הכנסת ה-18 ראובן (רובי) ריבלין, מנכ"ל הכנסת דן לנדאו, מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ, קצין הכנסת יוסי גריף וראש אגף טקסים ואירועים מירי יכין.

נס הנשיא יונף, תזמורת המשטרה תנגן את ההמנון הלאומי, והנשיא יסקור את משמר הכבוד יחד עם יו"ר הכנסת ה-18 ויניח את זר הנשיא על הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל. קהל המוזמנים, כ-950 איש, יצפה בטקס מרחבת הכנסת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.