Forbes Israel Logo

פרקליטתו של סמואל שיינביין: "חששנו לחייו, אבל לא קיבלנו מענה מהשב"ס"

האירוע הקשה והדרמטי בכלא רימונים ודאי הפתיע גורמים רבים בשב"ס, אך לדברי פרקליטתו של אסיר העולם, סמואל שיינביין (33), הכתובת הייתה על הקיר.

עו"ד אורית חיון, שדיברה עם שיינביין לפני האירוע הקשה, אמרה אמש לחדשות ערוץ 2: "הוא נשמע במצוקה, אנחנו חששנו לחייו. ניסינו לפנות לשב"ס ולפרקליטות בעקבות השיחה כדי שיגנו עליו, וישימו עליו עין. לצערי לא נענינו. אם היינו מקבלים מענה בזמן הנכון, האירוע היה נמנע וסמואל היה היום בחיים".

חיון הוסיפה כי למרות השיחה, "הדברים לא קרו ולא נעשו. המערכת צריכה לבדוק את עצמה כי את האירוע היה ניתן למנוע ולהציל חיים". עוד היא הדגישה כי "סמואל היה אסיר חיובי. הוא נבדק ונמצא לא מסוכן ובמשך שנים יצא באופן תדיר לחופשות".

בדבריה התייחסה חיון לאירוע בו נעצר שיינביין לפני מספר ימים, ואמרה: "האירוע מלפני עשרה ימים עורר סימני שאלה כיצד אסיר מתעסק עם נשק, ולהבין מדוע זה קרה, אולי איימו עליו, אולי אילצו אותו לעשות דברים". לדברי עו"ד חיון, במהלך השיחה עם סמואל הוא לא ציין שהוא מחזיק בנשק.

מאוחר יותר התברר כי הסוהר שנפצע אנושות בתקרית, הילאל ביסאן, הוא אחיו של מישר ג'לאל ביסאן שנספה באסון הכרמל לפני שלוש שנים. ג'לאל היה מפקד משמרת בשב"ס בעת שריפת הענק, ונפצע אנושות בעת שאש אחזה באוטובוס הסוהרים. הוא נלחם על חייו במשק תשעה ימים, אך לבסוף נפטר. כעת כאמור, המשפחה מהכפר ג'ת מקווה שאחיו הצעיר הילאל ישרוד וישוב אל אשתו וילדם בן חמשת החודשים.

שיינביין. צילום: רויטרס

שיינביין התבצר במשך שעות באגף בכלא רימונים, אחרי שהשיג אקדח, ירה לעבר שלושה אנשי סגל בבית הסוהר ופצע אותם. לבסוף, במהלך ההשתלטות על האירוע, הוא נורה למוות.

היהודי-אמריקאי ריצה מאסר עולם לאחר שהורשע ברצח. מהשב"ס נמסר כי הוא היה אמור לעבור לאגף אחר. בשעות הצהריים, הוא נכנס לשירותי האגף לאחר שביקש להביא ציוד לצורך העברתו לאגף השני. מתוך השירותים הוא ירה לעבר הסוהרים.

מצבם של שניים מהסוהרים מוגדר קשה. אחד מהם, כבן 30, נורה בפלג גופו העליון. הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים מאיר בכפר סבא, כשהוא ללא הכרה ומונשם. הסוהר השני, בן 35, נורה גם הוא בפלג גופו העליון, אך נמצא בהכרה והועבר גם כן למאיר. סוהר בן 40, שנפגע בידיו מהירי, פונה במצב קל לבית החולים תל השומר. לבית החולים מאיר פונו עוד שני סוהרים נפגעי חרדה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.