Forbes Israel Logo

פרשנות: כיצד תהפוך ניו יורק למרכז טכנולוגי עולמי ב-2013?

תעשיית ההיי טק המשגשגת של ניו יורק הביאה אותה למעמד של בירת חדשנות. כיום, העיר נחשבת למרכז הטכנולוגיה השני בגודלו בארה"ב, אחרי עמק הסיליקון. הישגים רבים של סצינת ההי טק הניו יורקית ניתן לזקוף לזכותו של ראש העיר, שעושה רבות על מנת לקדם את היזמים והחברות הפועלים בעיר. 

אחד הסימנים לגדילתה של סצינת ההיי טק בניו יורק הוא הגידול המשמעותי בביקוש משרדים באזור העסקים של יוניון סקוור וסביב בניין הפלאטאיירון בעיר. כמו כן, גם "ציידי הראשים" המגייסים את אנשי הטכנולוגיה פועלים שם לאחרונה ללא הרף, זאת חרף המצב הקשה בשוק העבודה האמריקאי.

וכמו בכל התחלה של סצינה, יש כבר מי שמנבא לתעשיית הטכנולוגיה הניו יורקית את הסוף וטענים כי זוהי רק עוד בועת היי טק שעומדת להתפוצץ. לטענת העורך לשעבר של מגזין העסקים הניו יורקי "קריינ'ס ניו יורק ביזנס" אחת ההוכחות לדעיכת ההיי טק בעיר היא העובדה שברבעונים השני והשלישי של השנה נרשמה ירידה חדה בהשקעות ההון סיכון בתחום.

ניו יורק | צילום: רויטרס

אולם מנגד, רבים רואים ב-2013 את השנה בה הסטארט אפים הניו יורקים יצמחו. והרי הסיבות לכך: ראשית מדובר במערכת אקולוגית חדשה, אשר בניגוד לעמק הסיליקון, צמיחתה לא קשורה לקומץ חברות גדולות ומצליחות שעובדיהם פרשו לאחר האקזיט עם הון מכובד והקימו חברות משלהם. בניו רק, חוברים משקיעים מנוסים ליזמים צעירים ומתחילים ויוצרים מודל עסקי חדש. חברות הסטארט אפ בניו יורק לא צפויות לעשות כותרות עם הנפקות מתוקשרות, אלא למשוך את תשומת ליבם של משקיעים הרפתקנים בתחומים שונים.

בשנה הבאה הסטארט אפים הללו, בייחוד אלה מהם הנמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים קרוב לוודאי ימשכו את תשומת ליבם של חברות מובילות בשוק. על פי נתונים של חברת המחקר CB Insights, השקעות ונצ'ר קפיטל בסטארט אפים חדשים גדלה ברבעון השלישי של השנה ל-14% לעומת 8% בלבד ברבעון השני.

בנוסף, העיר ניו יורק הפכה למוקד משיכה עבור משקיעים זרים המעוניינים להיכנס לשוק האמריקאי. כך למשל, בשבוע שעבר ביקרה בעיר משלחת של חברות מגרמניה שמעוניינות להשקיע בסטארט אפים מקומיים ולחדור באמצעותם לשוק האמריקאי.

לישראל יש עניין רב בתעשיית ההיי טק הניו יורקית מזה זמן מה. לראיה, ועידת המובייל הגלובלית שיוזמת המדינה, מתקיימת בחודש דצמבר בעיר מזה תשע שנים ברציפות. 

בשנת 2013 צפויות מספר חברות סטארט אפ מניו יורק להנפיק את מניותיהן בבורסות וול סטריט. בין החברות המועמדות להנפקה, ניתן למצוא שמות מוכרים, כגון: פורסקוור והרשת החברתית לחובבי עיצוב Fab.com. 

בשנים האחרונות נוסדו חברות היי טק רבות בעיר ניו יורק ובסביבתה. עם קידום הענף על ידי ראש העיר וכניסתם של משקיעים רבים לסצינה, נראה כי עתידה של העיר בתור בירה טכנולוגית בינלאומית איננו עוד בגדר טרנד חולף. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן