Forbes Israel Logo

פשיטה על מנהל מקרקעי ישראל: בכיר עוכב בחשד למרמה והפרת אמונים

עוד פרשת שחיתות נחשפת. הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי המשטרה פשטה על משרדי הרשות ונטלה תיקים ומסמכים מהמקום. החקירה החלה בעקבות תלונה שהגיעה למשרדי היחידה על בעיות בהתנהלות. ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, הורה על ניהולה וככל שעבר זמן, התברר כי הבכיר התערב בעניינים בהם היה חשש לניגוד עניינים ולמרות שהיה מעורב באופן אישי, לא טרח לעדכן אף אחד על כך ולא פעל על פי הנהלים. מי שהתריע בעבר על הנושא הוא מבקר המדינה, אשר טען כי ישנה בעיה בהתנהלות הגוף הגדול.

יחד עם הח"כ לשעבר נחקר גם עורך דין פרטי החשוד במעורבות בפרשה. הבוקר ערכה היחידה תפיסת מסמכים במשרדי החשודים, לרבות במשרדי רשות מקרקעי ישראל. עפ"י המשטרה, החקירה תואמה מראשיתה עם היועץ המשפטי לממשלה. יש לציין כי הפרשה לא קשורה בכלל לפרשת השחיתות ב"ישראל ביתנו".

צילום: מרק ישראל סלם

עולה כי אותו בכיר הקשור לחברות נדל"ן גדולות מתקופה שקדמה למינויו כבכיר ברשות מקרקעי ישראל, עמד בקשר עם עו"ד חיצוני שמייצג חברות נדל"ן וכן משמש כיזם פרטי העובד מול רשות מקרקעי ישראל.

עוד עולה כי למרות שבתקופת החתימה על הסכם ההתקשרות הובהר לבכיר על אפשרות לניגוד עניינים שעלול לצוץ במסגרת תפקידו, וכי עליו להצהיר על קיומו של ניגוד עניינים במידה וזה אכן מתקיים, פעל הבכיר כך נטען בניגוד להסכם ולהוראות החוק.

חוקרי היאח"ה איתרו חוזים ותיקים בהם טיפל אותו בכיר לכאורה, כשבחלק מהם הוא הצהיר תחילה על קיומו של ניגוד עניינים כביכול ובחלק אחר אף נמנה מלהצהיר על קיומו של ניגוד העניינים. הגם שהצהיר על ניגוד עניינים המשיך הבכיר לטפל באותם תיקים לטובת מקורבו, יזם הנדל"ן וזאת כאמור על פי החשד בניגוד לחוק.

לכתבה במעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.