Forbes Israel Logo

צה"ל תקף מטרה מדרום לביירות: "רואים בממשלת לבנון אחראית"

דובר צה"ל הודיע לפנות בוקר כי כלי טיס של חיל האוויר ביצע תקיפה מדרום לביירות, באזור נועיימה, וזאת כ"תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל". בהודעה נכתב גם כי "זוהתה פגיעה מדויקת במטרה", וכי "כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם". כזכור, אתמול בשעות אחר הצהריים נורו ארבע קטיושות משטח לבנון לאיזור הגליל המערבי.

אף שעל פי ההודעה, "צה"ל רואה בממשלת לבנון כנושאת באחריות לירי", ארגון סוני בשם גדודי עבדאללה אל-עזאם נטל בשעות הערב אחריות לשיגור הטילים. "המתקפה אתמול הייתה הפרה בוטה של הריבונות הישראלית, וסיכנה חיי אזרחים. ישראל לא תסבול תוקפנות של טרוריסטים הנמצאים בשטח לבנון", הוסיפו בצה"ל.

הבוקר ציטט ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה אל-מנאר דובר מטעם קבוצת חמושים פלסטינית בלבנון השייכת לחזית העממית, שהודה כי אחד מבסיסיה הצבאיים של הארגון מדרום לביירות אכן נפגע על ידי טילים ישראלים, אך אמר גם כי איש מאנשי הקבוצה לא נפצע, וכי לא נגרם נזק רב לרכוש. לדבריו, התקיפה הישראלית במקום הפתיעה את חברי הארגון, משום שקבוצה אחרת נטלה אחריות לירי הטילים.

על פי דיווח בגלי צה"ל, נשיא לבנון מישל סולימאן הכחיש את מעורבות הממשלה הלבנונית בירי לישראל, והוסיף כי "השיגורים מהווים הפרה של החלטת האו"ם על הפסקת אש בין ישראל ללבנון".

צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול על ירי הטילים כי "אנחנו מפעילים אמצעים מגוונים של הגנה וגם של סיכול ופועלים באחריות. המדיניות שלנו ברורה ומורכבת משני האלמנטים – סיכול והגנה". נתניהו שלח מסר של אזהרה לטרוריסטים בלבנון ואמר גם כי "ידע כל מי שינסה לפגוע בנו – שאנחנו נפגע בו".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.