Forbes Israel Logo

צוקרברג הרוויח 2.8 מיליארד דולר בזמן שנחקר על ידי 44 הסנטורים

בדיון שנערך אתמול, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, העביר שעות רבות במענה לשאלות של יותר מ-40 סנטורים בארה"ב בעקבות הגילויים בשבועות האחרונים, לפיהם חברת המחקר קיימברידג' אנליטיקה השיגה מידע בדרכים מפוקפקות על כ-87 מיליון משתמשי פייסבוק.

בזמן שהסנטורים בקונגרס עטו על צוקרברג בשאלות שנעו בין רשלנותה של פייסבוק בחוסר התייחסות לאלימות המתרחשת במיאנמר לשערוריה בקיימברידג' אנליטיקה, המניה של החברה זינקה, וסגרה את יום שלישי בעליה של 4.5% ל-165.04 דולר למניה. על פי הדיווחים, מדובר ביום המסחר הטוב ביותר של פייסבוק בשנתיים האחרונות.

צוקרברג, ששוויו הנקי נפל בימים שלאחר הידיעה על שערוריית קיימברידג' אנליטיקה, היה המרוויח הגדול ביותר ביום שלישי בדירוג פורבס בזמן אמת של המיליונרים העולמיים. זינוק המניה הוסיפה 2.8 מיליארד דולר להון שלו, שכעת עומד על 66 מיליארד דולר, והופך אותו לאדם השביעי העשיר ביותר בעולם. צוקרברג מחזיק קצת יותר מ-16% ממניות פייסבוק.

צוקרברג. אתמול בגבעת הקפיטול | צילום מסך מיוטיוב

לדברי ברנט תיל, מנכ"ל ג'פריס, שעוקב אחר פייסבוק, המשקיעים אהבו את תשובותיו של צוקרברג לפניות הסנאטורים. "צוקרברג הגיב בהתאמה לשאלות קשות עם תשובות טובות, בניגוד לציפיות".

צוקרברג הודה כי פייסבוק הייתה "איטית" בהיענות לדיווחים לפיהם הרשת החברתית הייתה מוקד מרכזי של ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016, וכינה את המקרה כ"אחת החרטות הגדולות ביותר שלי". הוא גם אמר לקונגרס שהוא פתוח להסדר עתידי של פייסבוק, אם יהיה מדובר ברגולציה "הנכונה".

הונו של צוקרברג צנח כמעט ב-13 מיליארד דולר (ל-61 מיליארד דולר) בעשרת הימים שלאחר ה-17 במרץ, כאשר פרצו החדשות לראשונה על השערורייה שעסקה בקיימברידג' אנליטיקה. ב-26 במרץ הודיעה ועדת הסחר הפדרלית בארה"ב כי פתחה בחקירת נוהלי הפרטיות של פייסבוק.

יותר משבוע לאחר מכן, ב-4 באפריל, חשפה פייסבוק כי לקיימברידג' אנליטיקה יש גישה לנתונים של 87 מיליון משתמשים, זאת לאחר שבהתחלה דווח כי מדובר ב-50 מיליון משתמשים. יומיים לאחר מכן, צוקרברג פרסם הודעה המודיעה על מדיניות חדשה וקשוחה למפרסמים שמטרתה למנוע התערבות עתידית בבחירות. הכללים החדשים יחייבו את פייסבוק לתייג מודעות פוליטיות ולדרוש מהמפרסמים האלה לאשר את זהותם ואת מיקומם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.