Forbes Israel Logo

"צוק איתן": סוללת פטריוט יירטה מזל"ט של חמאס שהגיע מהרצועה

מבצע "צוק איתן" מגיע אל יומו השביעי. למרות שמספר הרקטות ב-24 השעות האחרונות ירד באופן משמעותי, הירי עדיין נמשך, כשביממה האחרונה גם נורו רקטות מגבול הצפון. הבוקר נוסף איום נוסף למערכה, כשמזל"ט ממולכד חדר מרצועת עזה לשמי ישראל. סוללת טילי פטריוט של צה"ל יירטה אותו מעל העיר אשדוד, וכרגע כוחות מחפשים אחר שרידי המזל"ט.

שתי רקטות שוגרו הלילה מאזור צור בדרום לבנון לעבר הגליל המערבי. רקטה אחת נפלה בים והשנייה סמוך לגשר הזיו. אזעקות נשמעו בנהריה, שלומי והסביבה. צה"ל הגיב באש ארטילרית כבדה לעבר יעדים בדרום לבנון.

זו הפעם השלישית מאז יום שישי שמתבצע ירי מלבנון לעבר ישראל. ישראל העבירה מסר חריף ללבנון לפעול להפסקת הירי. מחאה הוגשה למפקדת יוניפי"ל בלבנון.

אמש, פגז שנורה מהשטח הסורי נפל בשטח ישראל בצפון רמת הגולן. צה"ל הגיב בירי כבד לעבר עמדות של הצבא הסורי. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. בגזרה הדרומית-השקט היחסי נשמר גם הלילה. רקטה אחת נפלה לפנות בוקר בחבל אשכול. לא דווח על נפגעים או נזק. אחר חצות, נורה מטח לעבר אשקלון, גן יבנה ואופקים. "כיפת ברזל" יירטה לפחות שלוש רקטות.

כיפת ברזל בפעולה | צילום: רויטרס

אחר חצות, הפלסטינים דיווחו כי במהלך פלישה של כוחות צה"ל לאזור המזרחי והמערבי של דיר אל בלאח ולמרכז הרצועה, התפתחו חילופי אש כבדים בין הכוחות הישראלים לבין לוחמי ההתנגדות הפלסטינית. על פי דיווח פלסטיני נוסף מעזה, סירות של הקומנדו הישראלי, שניסו להתקרב לחוף דיר אל בלאח בעזה, נתקלו באש לוחמים, שגרמו לכוח הישראלי לשוב על עקבותיהם.

דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, העריך אתמול כי חמאס מתחיל לחוש סימני מצוקה. לדבריו, אחרי שישה ימי לחימה אפשר לומר כי לא ניתן להצביע על הישג אחד של המחמאס במבצע הזה.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הביע אמש דאגה מההסלמה החמורה בלחימה בין ישראל לחמאס והזהיר מפני ניסיון של צה"ל להיכנס לעזה. "כניסה קרקעית תעלה ללא ספק את מספר ההרוגים בסבב הלחימה הנוכחי ותחמיר את סבל האזרחים ברצועה", נמסר בהודעת האו"ם. קי מון, הוסיף כי הוא האינטרס של שני הצדדים הוא לסיים את הלחימה כדי למנוע קורבנות נוספים וסיכונים לשלום ולביטחון האזורי.

בתוך כך, הרשויות המקומיות תקפו אמש את ההנחיות של פיקוד העורף לאפשר חידוש הלימודים במוסדות החינוך, מחנות הקיץ והקייטנות בקרבת חדרי ביטחון. עם זאת מרבית מהרשויות המקומיות, הנחו להמשיך בשגרת החירום ולא לקיים יתקיימו כל פעילות חינוכית.במקביל גם גובר החשש מפני חדירות חוליות מחבלים דרך חופי הים מצפון ועד דרום. חיל הים והשיטור הימי, תגברו משמעותית את כוחותיהם והתצפיות.

מתחילת המבצע תקף צה"ל למעלה מ-1,300 מטרות ברחבי הרצועה, בהן נהרגו כ-167 פלסטינים. כ-800 רקטות ופצצות מרגמה נפלו בשטחי ישראל. כיפת ברזל ביצעה כ-170 יירוטים מוצלחים.

לכתבה באתר מעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן