Forbes Israel Logo

ציוץ פוליטי: 66% ממנהיגי העולם פתחו חשבונות בטוויטר

רוב מנהיגי העולם מחוברים לטוויטר, כך עולה מסקר שביצעה חברת יחסי הציבור הבינלאומית, ברסון- מרסטלר. ממצאי הסקר מראים כי נכון לחודש יולי 2012, כ-264 גורמים ממשלתיים מ-152 מדינות ברחבי העולם הם בעלים של חשבון אישי ברשת הטוויטר.מדובר בכ-שני שליש מ-193 המדינות החברות באו"ם כיום.

 בראש רשימת המנהיגים הפופולריים בטוויטר נמצא נשיא ארה"ב ברק אובמה, עם 17 מיליון עוקבים, כש-76 מהם הם מנהיגי מדינות וממשות אחרים. אובמה מצידו עוקרב אחרי שלושה מנהיגים בלבד, ראש ממשלת נורווגיה, ינס סטולטנברג, ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון וראש ממשלת רוסיה, דימיטרי מדוודב. 

המנהיג הפופולרי ביותר בטוויטר, ברק אובמה | צילום: רויטרס

על פי הסקר, הציוץ הפופולרי ביותר של אובמה היה פרסום בנוגע לעמדתו לגבי נישואים חד מיניים בארה"ב, ב-9 במאי השנה שזכה ל-62,047 ציוצים חוזרים. על פי נתוני הרשת החברתית, זהו הציוץ החמישי הפופולרי ביותר באתר מאז שהוקם.

אולם, הסקר מראה גם שלא כל המנהיגים מנהלים בעצמם את החשבונות שלהם בטוויטר. מתוך 264 חשבונות, רק 30 מנוהלים באופן אישי על ידי המנהיגים עצמם, מה שעשוי להסביר את העובדה שכשליש מהחשבונות בכלל לא עוקבים אחרי אף אחד אחר בטוויטר. גם במקרה של אובמה, רק כ-8 מתוך 5,000 הציוצים שפרסם חתומים באופן אישי על ידי בראשי התיבות B.O. 

בסך הכל לכל חשבונותיהם של מנהיגי העולם ביחד יש כ-52 מיליון עוקבים בטוויטר. המנהיגים מפרסמים ציוצים ב-43 שפות, כשהאנגלית היא הפופולרית ביותר ביניהם ואחריה ספרדית. מארגני הסקר הביעו תקווה כי בעתיד יצטרפו גם מנהיגים נוספים לרשת ויתחברו כך בקלות למיליוני משתמשיה. 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן