Forbes Israel Logo

ציוצים מהעתיד: חוקרים מחפשים בטוויטר עדויות למסעות בזמן

חוקרים מהאוניברסיטה הטכנולוגית במישיגן, החלו לאחרונה לחפש ברשת עדויות לנוסעים בזמן, תחת ההנחה כי יתכן שאנשים מהעתיד שחזרו אחורה בזמן השאירו אחריהם אינפורמציה על הידע העתידי שלהם.

כפי שהם מתארים במסמך שפרסמו אונליין, התבססו החוקרים על שני ביטויים מהשנה האחרונה כדי לעגן את החיפוש שלהם: "כוכב השביט ISON" ו"האפיפיור פרנציסקוס". לאחר מכן, סרקו את האינטרנט בחיפוש אחר מקורות בהם הופיעו הביטויים לפני התאריך בו קרו האירועים שהכניסו אותם לתודעה הציבורית.

שימוש בגוגל לא היה יעיל מכיוון שהוא החזיר תוצאות שגויות – אזכורים שלמעשה נכתבו מאוחר יותר, סווגו על ידי גוגל כאילו נכתבו מוקדם יותר (טעות סטטיסטית המכונה שגיאה מסוג 1, או false positive). גם בדיקות בפייסבוק ובגוגל + היו בעייתיות מבחינה טכנית, מה שהשאיר את החוקרים עם טוויטר כמרחב החיפוש האופטימלי אחר נוסעים בזמן שלא היו יכולים להתאפק וצייצו את זהותו של האפיפיור העתידי, לפני בחירתו.

באופן לא מפתיע, לא הצליחו החוקרים למצוא אזכורים של שני האירועים הספציפיים שחיפשו, חודשים ושנים לפני שקרו. אך הם לא הרימו ידיים וצייצו בעצמם בקשה עבור הנוסעים בזמן "timetravelers@" להגיב עם האשטאג מסוים, אך לעשות זאת לפני נקודת הזמן בה החוקרים צייצו את הבקשה. עד כה אף נוסע בזמן לא צייץ תגובה, לפחות לא לפני אוגוסט 2013, אז נשלחה הבקשה.


טוויטר תספק את ההוכחה לקיומם של מסעות בזמן? | צילום: רויטרס

עד עכשיו, בוודאי הבחנתם במספר בעיות עם הגישה הנוכחית, כמו העובדה שניתן לבצע מניפולציות על ציוצים, כמו עריכה או מחיקה. מעבר לכך, בהינתן קצב ההתפתחות המסחרר של הטכנולוגיה, נראה לא סביר שהרבה אנשים בעתיד בכלל ידעו מה זה טוויטר, או איך להשתמש בו.

בהנחה שמסעות בזמן הם דבר רציני בעתיד, קשה לדמיין מדוע משימות כאלה יכללו ציוצים בטוויטר על נושא כלשהו, ובטח על איזה כוכב שביט שהיה אמור להיות זוהר במיוחד ובסופו של דבר אכזב ונשרף בחום השמש. והאם בכלל לא למדנו כבר מהוליווד שלנוסעים בזמן אסור להשאיר כל סימן לנוכחותם, פן הם יהפכו את רצף הזמן מרחב לבלגן של אירועים היסטריים ומדע בדיוני?

כך שיש למעשה שני דברים שניתן להסיק מהמחקר: או שהגישה הייתה מאוד לא מדויקת, או שהמדענים עצמם הם נוסעים בזמן עם אהבת ציוץ וכעת הם מנסים לטשטש את עקבותיהם. אולי כדאי דווקא לעקוב אחר כל הציוצים הקשורים לאוניברסיטה הטכנולוגית של מישיגן כדי לאתר נוסעים בזמן…

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן