חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

צים ביטלה הסכם לרכישת 5 אוניות; תרשום ירידת ערך של 133 מיליון ד'

החברה לישראל הודיעה היום כי צים החליטה לבטל עסקה לרכישת 5 אוניות מתוך 9 אוניות שסיכמה על רכישתן בשנת 2007 ו-2008. בעקבות הביטול, תקבל צים בחזרה 30 מיליון דולר ששילמה כמקדמה, והיתרה – 55 מיליון דולר – תשולם כדמי ביטול.

על פי הודעת החברה לישראל, נקבע בהסכם כי מועד מסירתן של ארבע האוניות האחרות יידחה משנת 2015 ל-2016. כמו כן, הוסכם כי לצים תהיה הזכות לבקש את ביטול ההסכמים של כל ארבע האוניות בכפוף להסכם עם המספנה ממנה נרכשו עד סוף ינואר 2014.

אונייה של צים | צילום: רויטרס

אם הצדדים יגיעו להסכמה לגבי תנאי הביטול, המספנה תבטל את ההסכמים ובין שאר התנאים שעליהם יש להסכים בעתיד, המספנה תחזיר לצים 20 מיליון דולר מתוך המקדמות ששולמו, ואילו היתרה תיוותר בידי המספנה ותהווה דמי ביטול. צים לא תבקש את ביטול ההסכמים עד לסוף ינואר 2014, למספנה תהיה הזכות לבטל את ההסכמים באופן מיידי ולחלט באופן בלתי חוזר וללא תנאי את סכומי המקדמות ששולמו למספנה בהתאם להסכמים ולשמר לעצמה סכומים כאמור כדמי ביטול. במקרה של ביטול ההסכמים, צים לא תהיה מחויבת לשלם למספנה סכומים נוספים מעבר לסכום המקדמות של 68 מליון דולר ששולם על חשבון האניות.

כתוצאה מההסכם, ציינה צים כי היא צפויה להכיר בדוחותיה בירידת ערך של 133 מיליון דולר.

בנוסף, הודיעה צים כי במהלך חודש ינואר 2013 סיכמה עם מספנה אחרת על כניסתם לתוקף של 4 הסכמים לרכישת אוניות 8,800 TEU, הסכמים שתוקפם היה מותנה במתן הודעת כניסה לתוקף. בנוסף, הוסכם כי המספנה האחרת לא תתחיל בבניית האניות אלא עם קבלת "הודעת בנייה" מצים. מועד מסירת האניות יהיה בשנת 2015 בכפוף לתנאים מסוימים. ההשפעה של ההסכמות היא דחייה של התשלום למספנה האחרת על חשבון ההזמנה בסך של כ-47 מיליון דולר מאוקטובר 2013 לינואר 2014.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן