Forbes Israel Logo

ציפי לבני: "אנחנו במשבר עם ארצות הברית וצריך להתמודד איתו"

יום לאחר פרסום המילים הקשות שהשמיעו בכירים בבית הלבן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ("פחדן, שחצן ולוקה באספרגר), התייחסה הבוקר (ד') שרת המשפטים ציפי לבני, בראיון לגיא זוהר ב-103FM, למשבר החדש בין שני הממשלים.

לבני אמרה כי זה מעמיד את ישראל במצב לא טוב כי יש שבר עמוק. "עכשיו יבואו גם המילים המנחמות. אבל יש כאן משבר וצריך להתמודד איתו".

לדבריה, מערכת היחסים עם ארה"ב היא נכס אסטרטגי לישראל. היא המשילה את ארה"ב לתורם שמבקש שנשתמש בכסף שלו למטרות משותפות והזכירה כי ישראל זקוקה לממשל כדי לפעול נגד יוזמות פלסטיניות באו"ם ובבית הדין הבינלאומי בהאג. "ויכוח וביקורת הם דברים רצויים אך הם צריכים להיות בחדר סגור ולא פומביים ומתוך כבוד הדדי", אמרה השרה.

לבני. "יש כאן משבר וצריך להתמודד איתו" | צילום: רויטרס

לגבי הבנייה ביו"ש, אמרה לבני: "אנחנו צריכים לוותר במקומות שלא חשובים לנו על מנת לעמוד על הדברים שכן חשובים לנו. נתניהו יודע שבפועל הוא לא יבנה מחוץ לגושים, אז למה לטפח תקוות שווא בקרב המתנחלים שרוצים לגור שם ולהגיד שכן נבנה. כשנאמר שלא נבנה בהתנחלויות מבודדות, נוכל לבנות בירושלים".

בבית היהודי תוקפים את ארה"ב: "מגלים בורות במזה"ת"

מנגד, בבית היהודי ניצבים לצידו של ראש הממשלה ותוקפים בחזרה את ארצות הברית. שר השיכון אורי אריאל יצא הבוקר להגנתו של נתניהו והאשים את ארה"ב ב"בורות כלפי המזרח התיכון".

"האמריקאים הוכיחו בשנים האחרונות בורות וחוסר הבנה מוחלט בכל הנוגע למזרח התיכון, כפי שראינו בשורה של טעויות בהתנהלותם בסוריה, מצרים לוב ועוד", מסר הבוקר אריאל והוסיף, "הם לא ישיגו שום דבר על ידי הטחת עלבונות ומילות גנאי בראש ממשלת ישראל". אריאל המשיך לעקוץ ואמר: "אני מקווה שמי שמסתתר מאחורי "פקידי ממשל" יתחבר בחזרה למציאות בהקדם".


"הוויכוחים צריכים להיות בחדר סגור". אובמה ונתניהו | צילום: רויטרס

בשמאל ניצלו את המשבר כדי לתקוף את נתניהו על השפל אליו את היחסים עם ארה"ב. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה הבוקר: "הזלזול הבוטה של ממשל אובמה בנתניהו מעיד עד כמה נשבר להם ממנו שהם אומרים לו 'לך תחפש'. אחרי שהחריב את יחסיו עם האמריקאים בהמשך הבנייה בירושלים ובחוסר הנכונות להגיע להסדר מדיני, ואחרי ההשתלחות בבכירי הממשל מצד שרים בכירים, נתניהו הביא את ישראל לנקודת השפל החמורה ביותר ביחסים עם בת הברית החשובה ביותר של ישראל".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג תקף גם הוא את נתניהו בראיון לגל"צ. "אם מתקוששים ומתקוטטים כל היום, מי שעלול לשלם את המחיר זה אזרחי ישראל", אמר, "היה במאמר של ג'פרי גולדברג איתות מסוכן ביותר על הסרת רשת הביטחון המדינית שישראל נהנית מארצות הברית שנות דור. זה לא משחק ילדים כשראש ממשלה מופיע יום יום ונכנס בנשיא אובמה".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, הנמצא בביקור בפולין, קרא לשמור על היחסים עם ארה"ב, כדרכו בהומור. בראיון לגל"צ, אמר הבוקר ריבלין: "לישראל יש שלושה עקרונות להם היא מחוייבת במדיניות החוץ: הראשונה, היחסים עם ארה"ב. השנייה, היחסים עם ארה"ב. השלישית, שהיא לא פחות חשובה, היחסים עם ארה"ב".

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.