Forbes Israel Logo

"צעדי הממשלה יביאו לעלייה נוספת במחירי הנדל"ן"

"הצעדים שנוקטת הממשלה לא יועילו להורדת מחירי הדיור, ואולי להיפך – יביאו להמשך מגמת עליית המחירים", כך מעריך חן שיין, מנהל תחום הנדל"ן בארנסט אנד יאנג ישראל. הוא אמר את הדברים לפורבס לקראת כנס הנדל"ן השנתי של פירמת רואי החשבון הגדולה בישראל שיתקיים ב-1 ביולי וייערך בחסות פורבס ישראל.

מנהל תחום הנדל"ן מעריך כי שוק הדיור בישראל צריך להיות מטופל באמצעות הגדלת היצע הדירות ולא בבלימת הביקושים. "במהלך 2011 ניכרה עלייה משמעותית בהתחלות הבנייה בישראל", אומר שיין, "אולם שנה אחר-כך, ב-2012, חלה התמתנות שנבעה בעיקר ממגבלות אשראי בבנקים ומחוסר עניין של קבלנים". לדבריו, המהלכים האחרונים של הממשלה האמורים להביא להגבלת הביקוש, וכוללים בין השאר גם העלאת מסים – עלולים להשיג את התוצאה ההפוכה ולהיות מתורגמים בשטח לעליית מחירים נוספת בשוק הנדל"ן הישראלי.

להרשמה לכנס הנדל"ן לחצו כאן

שיין סבור כי שילוב של עודף ביקוש, העלאת מסים וניסיון להגביל את שוק הדירות להשקעה עלול להביא לעליית מחירים נוספת. "הקבלנים יגלגלו את המיסים על הלקוחות, והמשקיעים – על שוכרי הדירות", מעריך רואה החשבון שיין. "במהלכים אלה פוגעת בעצם הממשלה באוכלוסייה החלשה ביותר בישראל. זו שידה אינה משגת רכישת בית ונאלצת לשכור דירה שתלך ותתייקר. ההתקפה על המשקיעים בנדל"ן היא פופוליסטית, כיוון שכל דירה להשקעה היא גם דירה להשכרה – ופגיעה במשקיעים היא גם פגיעה בשוכרי הדירות.


שיין | צילום: יח"צ

"הפתרון, כאמור, הוא בטיפול בהיצע הדירות בישראל – באמצעות הגברת הבנייה – במרכז ובפריפריה – קידום תוכניות תמ"א 38 ופינוי בינוי".

אשר לרמת מחירי הדיור בישראל, מעריך שיין, כי אין לאף גורם – כולל לממשלה – עניין בירידת מחירים דרמטית בישראל. השאיפה היא לירידה של לא יותר מ-10-15% במחירים. 

בכנס הנדל"ן שייערך ב-1 ביולי ישתתפו בכירי הנדל"ן של ישראל ובכירים מחו"ל וידונו בתחום השקעות נדל"ן בארץ ובשווקים שונים בחו"ל כמו ארה"ב, בריטניה, גרמניה ומדינות מתפתחות. בין המשתתפים איש העסקים אליעזר פישמן, דנה עזריאלי, סגן יו"ר קבוצת עזריאלי, עופר קוטלר, מנכ"ל שיכון ובינוי ועוד. בין המשתתפים מחו"ל גם מיץ' רודין, נשיא החטיבה האמריקנית של קבוצת ברוקפילד, האוורד רות, מנהל תחום הנדל"ן העולמי של ארנסט אנד יאנג, בכירים מקרנות נדל"ן גרמניות ועוד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.