חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

צפו בווידיאו: אחרי עשור של עבודה – מדענים ייצרו חרק רובוטי

זה לקח יותר מעשור של עבודה, אך חוקרי רובוטיקה באוניברסיטת הרווארד השיגו את מטרתם: הם יצרו חרקים רובוטיים אשר יכולים לעוף. מחקר אשר מתאר את תהליך העבודה פורסם השבוע במגזין "מדע".

החוקר המוביל בפרויקט, רוברט ווד, עובד עליו במשך 12 שנים. הרובוט עצמו הוא קטן יותר מסיכה משרדית ושוקל בערך 10 גרם. הוא מנופף בכנפיו 120 פעם בשנייה, מה שמאפשר לו לעוף בעצמו לפי מסלול שנקבע לו מראש.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הרובוטים הם לא פריצת הדרך היחידה. בנייתם דרשה צוות של 12 אנשים במהלך שנים ארוכות, שפיתחו טכניקות חדשות כדי לייצר כל חלק של הרובוט. גוף החרק עשוי מסיב פחמני, כשפיסות פלסטיק קטנות משמשות לחיבור הגוף אל הכנפיים.

טכניקת הייצור שפותחה בהרווארד מרכיבה את הרובוט משכבות זעירות שמיוצרות בנפרד, ונחתכות באמצעות לייזר. האוניברסיטה רשמה עליה פטנט ועובדת כדי במטרה להפוך אותה למסחרית. המטרה היא להשתמש בה לייצור אמצעי רפואה זעירים ומורכבים.

האתגר הבא של צוות המחקר הוא לפתח דרך שתאפשר לחרקים לעוף באופן אלחוטי – כרגע הם עדיין מחוברים לאמצעי השליטה באמצעות חוט קטן. המטרה הסופית של הפרויקט היא שהחרקים הרובוטיים ייצרו נחילים ויפעלו כקבוצה. אלה יוכלו להיות בשימוש בחקלאות, משימות חיפוש והצלה ופרויקטים דומים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן