Forbes Israel Logo

צפו בווידיאו המדהים: חור שחור משמיד כוכב לכת ענק

גם כוכבי לכת נטרפים, כך גילו לאחרונה מדענים מסוכנות החלל האירופית. כאשר צפו המדענים על גלקסיה מרוחקת בחלל הם הבחינו בכוכב לכת ענק, גדול יותר מיופיטר "נאכל" על ידי חור שחור. הכוכב כמעט הושמד כליל לאחר שנע במסלול קרוב מדי לחור השחור הנמצא באמצע הגלקסיה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהודעה שפרסמה סוכנות החלל נאמר כי "מדובר בתקרית מפתיעה מאוד בהתחשב בכך שהגלקסיה הייתה רגועה לחלוטין במשך 20-30 שנה". האירוע הנדיר נגלה לעיני המדענים בעת תצפית שביצעו לעבר גלקסיה אחרת. לאחר שהבחינו בקרני רנטגן בהירות, הם הפנו את הטלסקופים אל מקור האור. 

החור השחור "אוכל" כוכב לכת | צילום מסך מתוך הסרטון של סוכנות החלל האירופית

המדענים הספיקו לצלם את האירוע האסטרונומי הנדיר. הכוכב שהתקרב לחור השחור, שחרר גזים חזקים שנמשכו על ידי החור השחור וגררו את הפלנטה לכיוונו. החור שמשך את הגזים גרם להתפרצות קרני הרנטגן. 

המדענים השתמשו בלוויין XMM ניוטון המשמש לגילוי קרני רנטגן בחלל על מנת לאתר את מקורן. על ידי כלי זה הם הצליחו לחשב את המסה של כוכב הלכת ולהעריך מהו גודלו האמיתי. "זוהי הפעם הראשונה שיצא לנו לראות גוף בגודל זה מושמד על ידי חור שחור", אמר החוקר הראשי בצוות מארק ניקולג'אק והדגיש כי החור "אכל" רק את השכבות החיצוניות של הפלנטה, מה שהקטין אותו בכ-10%. החלק הנותר, המשיך במסלולו סביב החור לאחר האירוע.

Loading…

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.