Forbes Israel Logo

צפו בווידיאו: מדוע שיגרה נאס"א את המונה ליזה לירח?

אחרי עשרות שנים, אנחנו סוף סוף יודעים מדוע מחייכת המונה ליזה בציורו המפורסם של לאונרדו דה וינצ'י – כנראה שזה מכיוון שהיא האישה הראשונה שהגיעה לירח. מדעני נאס"א החליטו לבחון את יכולתם לתקשר באמצעות לייזר עם רכב החלל הנמצא על הירח, וכדי לעשות זאת שלחו תמונות של הציור המפורסם.

נאס"א כבר משתמשת בלייזרים כדי לעקוב אחר מיקומו של הרכב, ומדעניה הצליחו לשלוח את המונה ליזה באמצעות אותה קרן. מדובר במסע הארוך ביותר של קרן לייזר חן כיוונית, והאור הגיע למרחק של 386 אלף ק"מ בין כדור הארץ לירח.

"זו הפעם הראשונה שבה מישהו הצליח לקיים תקשורת לייזר חד כיוונית במרחקים הללו", אמר המדען הראשי דיוויד סמית' בהודעה לעיתונות. "בעתיד הקרוב תקשורת באמצעות לייזר עשויה לשמש כגיבוי לתקשורת באמצעות גלי רדיו, בה משתמשים כיום הלוויינים. בעתיד הרחוק יותר, זה עשוי לאפשר לנו תקשורת בקצבים בהרבה מאשר הקישורים הנוכחיים מאפשרים לנו".

לאחר שהדגימה בהצלחה את השימוש בלייזר להעברת תקשורת, תשקול נאס"א שימוש באמצעים במשימה הגדולה הבאה שלה לירח. "ההישג הזה יהפוך את התקשורת באמצעות לייזר לאלמנט מרכזי במשימה הבאה של נאס"א לירח, גשושית האטמוספירה והאבק", אומר ריצ'ארד וונדארק ממרכז החלל בנאס"א.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.