חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

צפו בווידיאו: סוף לכאבי הגב – הרובוט שיסחוב עבורכם את הציוד

האם הסוף לסחיבת משקל כבד במסעות הצבאיים מתקרב? סוכנות DARPA האמריקאית, האחראית על מו"פ של פרויקטים עתידניים, עובדת בחודשים האחרונים על "מערכת תמיכה ממונעת", שמסוגלת לשאת עד כ-180 ק"ג של ציוד.

המאפיין הייחודי של המערכת הממונעת, שנקראת LS3, הוא שהיא אינה מבוססת על גלגלים, אלא על "רגליים", מה שמאפשר לה לעבור תנאי שטח שעלולים להיות בעייתיים עבור כלי רכב רגילים, תוך שהיא "מדלגת" עליהם.

מטרת המערכת היא לעזור לחיילים לשאת ציוד בשדה הקרב, ולהגיע למקומות אליהם כלי רכב ממונעים על גלגלים לא יוכלו להגיע. למעשה, מדובר בסוג של חמור ממונע. הוא עובד באופן עצמאי, יודע לעקוב אחרי החיילים ויכול לציית לפקודות פשוטות.

לפי הודעה שפרסמה DARPA השבוע, הרובוט השלים באחרונה הדגמה בת שבועיים שבה הוא הצליח לפעול בסביבות דומות לשטחי היערכות ופעילות של חיילים, שכללו שטח מיוער, כמו גם סימולציה של סביבה עירונית. "במהלך ההדגמה הציגה המערכת יכולות עקיבה, יכולת לנוע בשטח אורבני ויכולת ציות לפקודות", נכתב בהודעה לעיתונות של DARPA.

"ההישגים של הרובוט בשדה היו טובים ממה שהערכנו קודם לכן", אמר סגן אלוף ג'וזף היט, ממפתחי הרובוט." הצלחנו לקחת את הרובוט דרך תנאי שטח טבעיים ולבחון את יכולתו לתקן את עצמו ואת מסלולו עם אינטרקציה אנושים מינימלית. 

צפו בהדגמה של LS3:

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן