Forbes Israel Logo

צפו בסרטון המלא: השתלטות לוחמי השייטת על ספינת הנשק האיראנית

יום לאחר השתלטות לוחמי שייטת 13 על האונייה "קלוס סי" אשר הובילה אמצעי לחימה מתקדמים מאירן, פרסמה לפני שעה קלה חטיבת דובר צה"ל את הסרטון המלא אשר מתעד את רגעי השתלטותם של הלוחמים על הספינה. בסרטון נראים לוחמי השייטת, בפיקודו הישיר של מפקד חיל הים האלוף רם רוטברג, מלווים על ידי ספינות טילים של החיל, מרגע יציאתם לדרך ועד חשיפת הטילים בבטן האונייה.

צפו בסרטון המלא: כך השתלטו הלוחמים על הספינה | מתוך יוטיוב

מבצע "חשיפה מלאה" יצא לדרך אתמול לפנות בוקר, כשחודשים ארוכים של מעקב ועבודת מודיעין הגיעו לקיצם עם השתלטות הכוחות על האונייה. ההשתלטות נעשתה ללא שימוש בכוח, לאחר שקפטן האונייה נתן לכוחות אישור לעלות ולבצע חיפוש במטען אשר נשאה הספינה.

במהלך החיפוש, כאמור, מצאו הלוחמים כלי נשק מתקדמים אשר היו מסבים סכנה משמעותית למדינת ישראל – אם היו מגיעים ליעדם. בין היתר נמצאו על הספינה טילי M-302, אשר מכניסים לטווח הרקטות שטחים נרחבים במדינת ישראל ומסוגלים לשאת ראשי נפץ גדולים במיוחד.

לאחר הסרטונים אשר פורסמו אתמול, בהם נראה מפקד חיל הים מדווח לרמטכ"ל מיד עם סיום המבצע, כעת משחרר צה"ל את הסרטונים אשר צולמו באמצעות מצלמות מיוחדות אשר נשאו הלוחמים עצמם במהלך הפשיטה על הספינה.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.