חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

צפו בסרטון הקטן בעולם: IBM יצרה קליפ העשוי כולו מאטומים

צוות חוקרים מבית IBM הצליחו ליצור את סרט הסטופמושן (Stop Motion) הקטן ביותר שנוצר עד היום. מדובר בסרט כה קטן, שלמעשה עשוי כולו מאטומים – החלקיקים הקטנים ביותר של יסוד כימי שבו נשמרות תכונות היסוד.

הסרט, הנקרא A Boy and His Atom, מגולל סיפור קצר במהלכו מוצג ילד, או לפחות ייצוג של משהו שנראה כמו ילד, הרוקד, קופץ ומשחק עם אטום בודד. החוקרים הצליחו לייצר את הסרט באמצעות סידור האטומים במיקרוסקופ מינהור סורק, אשר בעזרתו ניתן לבחון משטחים ברמה האטומית (מתוצרת IBM כמובן), ולכידת הסידורים השונים כתמונות. את התמונות הגדילו החוקרים פי 100 מיליון מגודלן המקורי, כאשר לבסוף אחזו החוקרים ב-242 פריימים, שהפכו לסרטון המדובר.

שוברים שיא גינס

על מנת לוודא שאכן מדובר בסרט הקטן ביותר בעולם, חוקרי IBM דאגו שנציגים מטעם ספר השיאים של גינס יוודאו את השיא – שאכן אישרו זאת והעניקו לסרטון את התואר המדובר. אנדרס היינריך (Andreas Heinrich), אחד מהחוקרים שעבדו על הסרט הבהיר כי הזזת אטומים זה תהליך פשוט, וניתן לעשות זאת בהינף יד. אך עם זאת מיקום אטומים, עיצובם לצרכים הבסיסיים שלנו ותיעוד התוצאה הסופית היא מה שהובילה לסרטון המדוייק – שלמעשה מהווה דרך מהנה ויצירתית להציג לכלל העולם את האתגרים וההנאה הכרוכים במדע.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לצד שחרורו של הסרטון המקורי, מציעה IBM מספר סרטונים קצרים נוספים המסבירים את הטכנולוגיה הכרוכה בייצורו, מציעה את הדיונים השונים של חברי הצוות אודות המיקרוסופט בו השתמשו, ומציגה למעשה סוג של "מאחורי הקלעים" ללהיט הנוכחי. חשוב להבהיר כי בעוד שהטכנולוגיה בה השתמש הצוות אינה חדשה, אופן השימוש שלה הוא מה שהצליח להכות גלים, ולהציג כיצד הטכנולוגיה "הישנה" יכולה לשמש גם במודלים חדשים, ואפילו משעשעים.

צוות החוקרים העומד מאחורי סרטון האטום הציג להאחרונה עוד פיתוח משמעותי, ביט הזכרון המגנטי הקטן בעולם (magnetic memory bit), בגודל של ציפורן. כלומר, בשורה התחתונה המשמעות האמיתית העומדת מאחורי הסרטון היא חקירת גבולות אחסון המידע, כאשר המטרה האמיתית של החוקרים היא לאפשר ליצרנים לבטל את המגבלה הפיזית הקיימת כיום במגוון מכשירים, באמצעות כיווץ מעגלים חשמליים ושאר אלמנטים למימדי אטום. בעוד שסביר להניח כי יקחו מספר שנים טובות עד שנוכל לראות סמארטפונים קלים במיוחד, אין ספק כי אנו בדרך לשם – בזכות סרטון קצר וקטן במיוחד.

לידיעה המקורית באתר ניוזגיק

לכתבות נוספות:

נוקיה משקיעה בצילום מרובה-עדשות

הקרב על ירושת Google Reader, דיג מתכננת קמבק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן