חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

צפו: האקדח הראשון בעולם שיוצר במדפסת תלת ממדית

לפני שמונה חודשים החליט קודי וילסון ליצור את האקדח הראשון בעולם שכל רכיביו יודפסו במדפסת תלת ממדית. כעת הוא הצליח במשימה. השבוע צפוי וילסון, סטודנט למשפטים בן 25 מאוניברסיטת טקסס ומקים הארגון דיפנס דיסטריביוטד, להעלות לאתר האינטרנט שלו את קבצי ה-CAD לרובה שהוא מכנה "המשחרר". הוא הסכים לאפשר לי לתעד את תהליך יצירת הרובה, כל עוד לא לא אפרסם פרטים על המכניקה שלו או על תהליך הבדיקה עד שלא יוכח שהוא עובד באופן אמין והקובץ יועלה לאתר החברה – defcad.org.

כל 16 החלקים של האבטיפוס של "המשחרר" הודפסו מפלסטיק עם מדפסת SST מחברת התלת ממד Stratasys, מלבד הפין אשר משמש לירייה. האקדח מסוגל לירות כדורים סטנדרטיים ומאפשר התקנת מחסניות שונות וקנים שונים עבור קליעים בקליבר שונה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

טכנית, לאקדח של דיפנס דיסטרביוטד יש רכיב אחד שלא הודפס במדפסת: הקבוצה הוסיפה חלק קטן של מתכת לגוף האקדח כדי שאפשר יהיה לגלות אותו בגלאי מתכות, בהתאם לחוק האמריקאי. במרץ קיבלה הקבוצה רישיון נשק פדרלי, מה שהפך אותה ליצרנית חוקית של כלי נשק.


צילום: מייקל תאד קרטר

משתמשי defcad, כמובן, לא חייבים לעמוד בכללים הללו שהגדירה החברה. ברגע שכלי הנשק יעלה לאינטרנט, כל אחד יוכל להוריד ולהדפיס את האקדח בביתו, באופן חוקי או לא, ללא מספר סידורי, בדיקת רקע או אמצעים רגולטוריים אחרים. "אפשר להדפיס מתקן קטלני", אמר וילסון בקיץ האחרון. "זה קצת מפחיד, אבל זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

מאז הוקמה באוגוסט האחרון, ביקשה הקבוצה של וילסון לייצר מספר רב ככל האפשר של רכיבים באמצעות המדפסת ולהעלות את הקבצים לרשת, כדי לבטל את האפשרות לפקח על הנשק בארה"ב. עד כה הודפסו רק חלקים מתוך רובים גדולים יותר, אך כעת כאמור צפויה הקבוצה לפרסם אקדח שלם.


צילום: מייקל תאד קרטר

הניסויים המוקדמים הללו הפכו את וילסון לאחת הדמויות השנויות במחלוקת בקהילת ההדפסה התלת ממדית. באוקטובר האחרון החרימה חברת סטרטסיס את המדספת שהשכירה לווילסון אחרי שהבינה מה השימוש שנעשה בה. 

ההתנגדות רק חיזקה את רצונו של וילסון להוכיח שאפשר לייצר נשק בתלת ממד. "כולם מדברים על מהפכת המדפסת התלת ממדית. מה חשבתם שיקרה כשלכולם יש אמצעי ייצור?", אמר מוקדם יותר השבוע. "מעניין לראות מהו באמת הפוטנציאל של הכלי הזה. האם הוא יכול להדפיס אקדח? מסתבר שכן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן