Forbes Israel Logo

צפו: מכשיר מלגו שמעביר דפים ומצלם תוכן מקינדל

פיטר פורגת'ופר (Peter Purgathofer), עוזר מחקר באוניברסיטה באוסטריה פירסם סרטון וידאו בו הוא מראה כיצד בונה מערכת פרימיטיבית, אך מתוחכמת למדי על מנת לעקוף את מערכת ניהול הזכויות הדיגיטלית המשמשת את מכשיר הקינדל של אמזון.

פיטר השתמש באחת מהערכות הרובוטיות של Lego הנקראת The Mindstorms, במכשיר קינדל, קורא הספרים האלקטרוני של אמזון ובמחשב מקבוק. תוך שימוש במצרכים הללו, הוא הרכיב ערכה אשר עושה בלופ את סדר הפעולות הבא – מצלמת את מסך הקינדל, שולחת את התוכן לשירות ענן המתרגם תמונה לטקסט, מעבירה דף בקינדל וכך הלאה.

הסריקה נעשית באמצעות מצלמת ה-iSight המובנת של מחשבי המק, כאשר ערכת הלגו עושה שני דברים – לוחצת על כפתור "הדף הבא" במכשיר הקינדל ולאחר מכן לוחצת על כפתור מקש הרווח במק, מה שמעביר אל המצלמה פקודה לצלם תמונה.

צילום מסך

את התוכן הוא שולח באמצעות סקריפט אוטומטי המשולב עם תוכנת ה-Photo Booth, ככל הנראה אל שירות ענני כגון FreeOCR, המתרגם את התמונות לטקסט ומחזיר אותם חזרה כקובץ טקסט. כך, תוך זמן קצר, וללא כל ידע בהאקינג ניתן להעביר ספרים מלאים ישירות מהקינדל אל קובץ טקסט ולהפיצו ברבים.

כאשר אתם משלמים לאמזון כסף עבור ספר אלקטרוני, אתם חושבים שהספר שייך לכם כאילו הלכתם לקנות אותו בחנות? ובכן, המצב הוא לא כך. על פי תנאי החנות הרשמיים של קינדל "התוכן בקינדל הוא למעשה רישיון להשתמש בתוכן, והוא לא יכול להימכר לכם על ידי ספק התוכן". מבחינה טכנית, אמזון יכולים לקחת לך את הספר משם בכל עת – פשוט על ידי הסרת הספר מהמכשיר שלכם מרחוק או על ידי מחיקת החשבון שלכם.

יכול להיות שהדבר למעשה הניע את פיטר לבנות את הערכה המתוחכמת הזו, אך מצידו, פיטר סיפר בריאיון לאתר הטכנולוגיה AllThingsD כי הפרוייקט שבנה "אינו נועד להוות הצהרה כלשהי נגד ספרים אלקטרוניים" אותם הוא אוהב, לדבריו. הוא טוען שהשתמש בערכה על מנת לסרוק ספר אחד בלבד, רק בכדי להוכיח את הקונספט וגם את הספר שסרק – לא שיתף באף מקום, שכן הדבר היה "מכניס אותו לצרות עמוקות".

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

גוגל פלסטין נפרץ על ידי האקרים פלסטינים, רגע, מה?

מצעד הגאדג'טים השבועי

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.