חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

צריכים להחליף שמן? המכונית תשלח לכם מייל

האם עצרתם פעם לחשוב כמה חכמה המכונית שלכם? בפורד הפוקוס החדשה, למשל, יש יותר מ-4716 אותות ו-74 חיישנים – רדאר, סונאר, מצלמות, חיישני תאוצה, טמפרטורה וגשם – אשר מייצרים יותר מ-25 ג'יגה בייט של נתונים בשעה, אשר מנותחים על ידי יותר מ-70 מחשבים. החיישנים מסוגלים גם להזהיר את הנהג מפני סכנות פוטנציאליות, ולסייע באלמנטים כמו חניה או הישארות בנתיב.

אולם זאת רק ההתחלה: על פי פול מסקרנס, סגן נשיא ומנהל טכני ראשי בפורד, השלב הבא כרוך במה שהוא מכנה "מיזוג חיישנים", שבו ישלבו מהנדסי החברה בין האותות לבין רשת האינטרנט, כדי לסייע למכונית להפוך את החיים לקלים עוד יותר.

"זה יציב את הצרכן ולא את המכונית במרכז המשוואה הדיגיטלית", אמר ג'ואל קרמקי, סגן נשיא בכיר בחברת התקשורת Covisint. "הרכב הופך במהירות לעוד 'צומת' ברשת של בעל המכונית".

הנהגים יוכלו למשל לקבל הודעת דואר אלקטרוני כאשר יצטרכו להחליף שמן במכונית. זאת ועוד, המכונית לא רק תיידע אותך על הצורך בהחלפת שמן, אלא גם תציע לך לבחור בין ששה מועדים לביצוע הטיפול בלחיצת כפתור.

בחזרה לעתיד כבר כאן? עוד לא, אבל אולי בקרוב

המכונית, שתכיר את מסלול הנסיעה שלכם לעבודה, תוכל לספר לכם על תחנת הדלק הזולה ביותר לאורך המסלול. היא תדע גם איזה כרטיס אשראי יש לכם, ותעדכן אתכם על הנחות המגיעות לכם בתחנות אחרות. היא תדע כמה זמן לוקח לכם להגיע הביתה מהעבודה, ותורה לדוד בביתכם להתחיל לעבוד 10 דקות לפני הגעתכם. "כל הטכנולוגיה הזו ברת ביצוע כבר היום", אמר קרמקי. "אנחנו בחוד החנית של המהפכה".

בתחזית טכנולוגית שפרסמה החברה חוזה פורד כי מכוניות היברידיות תדענה לזהות מהם מיקומי הטעינה הטיפוסיים, כגון הבית והמשרד, ותעבורנה באופן אוטומטי למצב נהיגה חשמלי כאשר הנהג יתקרב למקומות אלה.

המהנדסים מחפשים כעת דרכים לחזות את התנהגות הנהג, כגון יעדים שמועדפים עליו, על סמך היסטוריה קודמת. זאת כדי לעזור לפקדי הרכב לפעול לביצועים משופרים, כגון ניהול טוב יותר של אנרגיה. בנוסף טענה החברה כי היא רואה פוטנציאל משמעותי בתחום התקשורת בין רכב לרכב, כולל תקשורת Wi-Fi בין המכוניות, כך שמכוניות יכולות תהיינה להחליף מידע במהירות ובצורה מאובטחת, ולסייע לנהגים להימנע מהתנגשויות פוטנציאליות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן