חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קבינט הדיור אישר: מיצוי כושר השתכרות יהיה קריטריון לקבלת זכאות לדיור ציבורי

קבינט הדיור אישר את השינויים בחוק הדיור הציבורי. על פי החלטת הקבינט ברשות שר האוצר יאיר לפיד, מיצוי כושר השתכרות יהיה קריטריון לקבלת זכאות לדיור במחיר מופחת. במילים אחרות, מיצוי כושר השתכרות יהיה קריטריון מזכה בניקוד, או קריטריון סף לרכישת דירה בשיטת "מחיר למשתכן" או לשכירות ארוכת טווח במחיר מפוקח. 

בנוסף החליט הקבינט לבטל את קריטריון "ותק בנישואין" שיצר אפליה לטובת הסקטור החרדי. במהלך הדיון אמר לפיד: "אנו ומסדירים היום עיוותים שהיו משך שנים. העיוותים יצרו קדימות למי שלא משרת בצבא ואינו עובד על פני אלה שעובדים ומשרתים בצבא". 

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל הוסיף :"הקריטריונים החדשים לדיור בהישג יד אכן שמים במרכז את האדם העובד אך בה בעת, לא פוגעים בציבור החרדים והמיעוטים וגם מעודדים אותם להשתלבות בשוק העבודה בצורה הדרגתית וראויה. בנוסף אני חש סיפוק מהמהפכה בתחום הדיור הציבורי עם חידוש מכירת הדירות ומתן פתרונות דיור לזכאי הדיור הציבורי או בשכר דירה ריאלי. הדיירים יוכלו לרכוש נכס שיהיה בבעלותם המלאה והזכאים יוכלו לצאת לעצמאות, ללא תלות בדירה מהדיור הציבורי אלא בעצמם״.

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בנוסף, החליט הקבינט כי חוק הדיור הציבורי ייכנס לתוקף ב-ב-1 באוגוסט. החוק יאפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את הדירות בהן הם גרים בהנחות משמעותיות. בכסף שיתקבל ממכירת הדירות ירכוש משרד השיכון דירות חדשות וישפץ את הקיימות לרווחת הדיירים. 

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ התייחס לנושא הקריטריונים לזכאות לדיור מופחת: ״אני שמח כי הקבינט אישר את הקריטריון שמבחין בין העשירונים, כך שעד העשירון החמישי תהיה תוספת של 8 נקודות לזכאות״.

השרה לקליטת עלייה, סופה לנדבר הוסיפה כי ״אסור שהעולים יופלו לרעה בבואם לרכוש דירה. אני שמחה שבקבינט אושר הסעיף שנותן את מלוא הנקודות למי שעלה ב- 15 השנים האחרונות בסעיף מיצוי כושר השתכרות בדיור בהישג יד״.

השר לפיתוח הנגב והגליל ושר האנרגיה והמים, סילבן שלום, הציג את עיקרי ההמלצות להמשך פיתוח הדיור בנגב ובגליל שיבואו לאישור בישיבת הקבינט הבאה ב-23 ליולי. ההמלצות העיקריות: העמקת סבסוד בישובים עירוניים, סבסוד שכר דירה, הגדרת יעדי שיווק ותכנון פרטניים לנגב ולגליל, בניית דיור להשכרה, סיוע מועדף לתמ״א 38 באזורים אלה, קרן לסיוע בחסמי פיתוח. לדברי השר שלום: ״ההצעה שתובא לאישור הקבינט בישיבה הבאה תתקן את ההצעה המקורית שעלולה היתה לעצור את פיתוח הנגב והגליל, ותאפשר לממש את החזון להביא 300 אלף תושבים חדשים לנגב ולגליל״.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן