Forbes Israel Logo

קוף אחרי בן אדם: הכירו את צ'ארלי – הרובוט שמוביל לפריצת דרך בתחום התנועה המכנית

אחרי שנחשפנו לרובוטי החיות האימתניים של חברת בוסטון דינמיקס, שנרכשה על ידי גוגל בחודש שעבר, הגיע הזמן לכיר חיה מכאנית חביבה מעט יותר – צ'ארלי, הקוף הרובוטי. הוא פותח על ידי מדענים במרכז לאינטילגנציה מלאכותית בגרמניה, כדי לעזור בפיתוח טכנולוגיות חדשות וכדי ללמוד כיצד ניתן לשפר את העיצוב הרובוטי. עמוד השידרה הגמיש שלו, מאפשר לצ'ארלי לעמוד על שתיים וללכת על ארבע, אך דניאל קון שעומד בראש הפרויקט אומר שיש לו תוכניות יותר שאפתניות עבור המכונה.

"הצעד הבא שלנו יהיה ללמד את הרובוט להלך על שתיים", אומר קון. חלק מהמחקר סובב סביב פיתוח תחושה עבור רגליו וקרסוליו של צ'ארלי, אשר תייצר מידע שיעזור לו להישאר יציב. "בעזרת עמוד השדרה שלו הוא יכול לנוע ב-6 כיוונים, כמו בני אדם. הרגליים כוללות סדרה של 60 חיישנים במטרה למדוד ולהסתגל למבני קרקע שונים".


עמוד השידרה של צ'ארלי. מאפשר לו לנוע בדומה לאדם | צילום: רויטרס

עם שיפורים נוספים, יוכל צ'ארלי לחכות באופן מדוייק את תנועת עמוד השדרה האנושית ולהלך בתנועות מגוונות יותר. "אני מאמין שצ'ארלי הוא אחד הרובוטים המורכבים והמתקדמים ביותר בעולם בתחום מערכות ההליכה. הוא חשוב לנו באופן בלתי רגיל בתור אובייקט מחקרי, אך גם עבור העתיד מכיוון שהוא למעשה אחד הרובוטים היחידים שמיישם את המבנים המורכבים הללו", מסביר חבר נוסף בצוות החוקרים.

יום אחד אותם מבנים מורכבים של יצירת תנועה עשויים להוות את הבסיס לסריקה אפקטיבית של כוכבים חדשים. גרסאות חדשות של צ'ארלי עשויים להפוך לעובדי המפעלים העתידיים, או לעוזרי הבית האישיים שלנו. יחד עם זאת, מודים החוקרים שהדרך עוד ארוכה ועל צ'ארלי לעשות בתחילה את צעדיו הראשונים, בטרם יחל במרוץ אל עבר העתיד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.