חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קו הרקיע של תל אביב משתנה: עזריאלי תקים מגדל אליפטי במקום בית ידיעות אחרונות

בקרוב יתווסף מגדל חדש לשלושת המגדלים המוכרים של עזריאלי בתל אביב. למגדלים העגול, המשולש והמרובע יתווסף בקרוב מגדל אליפטי, אשר ייבנה על השטח בו נמצא כיום בית "ידיעות אחרונות" בתל אביב. קבוצת עזריאלי הודיעה היום על רכישת שטח בית ידיעות אחרונות בתמורה ל-374 מיליון שקל. בראיון בגלי צה"ל העריך בעל השליטה בחברה דוד עזריאלי כי הקמת הפרויקט עשויה לקחת כחמש שנים, שנה וחצי-שנתיים עד שידיעות אחרונות יפנו את הבניין וכשלוש שנים נוספות לבנייתו.

שטח המגרש כ-8 דונם, עליו בנוי כיום בית ידיעות אחרונות המיועד להריסה. בשטח זה קיימות זכויות בנייה לשטחים עיקריים ושירות עיליים של כ-85,000 מ"ר. על המגרש מיועד לבנייה מגדל בצורה אליפטית, אשר תוכנן על ידי האדריכל והיזם דוד עזריאלי. המגדל המתוכנן יתנשא לגובה של 255 מטרים, הכוללים 60 קומות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בבסיס המגדל מתוכנן קניון בגודל של כ-10,000 מ"ר אשר יהווה למעשה הרחבה של קניון עזריאלי הקיים היום, והמשך ישיר למרכז עזריאלי. הזכויות הקיימות במגדל הינם מגורים ומשרדים באופן שווה. בנוסף מתוכננים במקום 1,000 חניות בחמישה מרתפי חניה.


הדמיה: דוד עזריאלי אדריכלים ומשה צור אדריכלים

על פי תכניות קבוצת עזריאלי, הרחבת מרכז עזריאלי תיתן מענה לביקוש הגובר לשטחי מסחר ומשרדים במרכז עזריאלי, אשר נמצא בתפוסה מלאה שנים רבות. 

על פי ההסכם שנחתם היום, במועד החתימה שילמה קבוצת עזריאלי 90 מיליון שקל, ויתרת התשלום (284 מיליון שקלים) תועבר במועד המסירה.

"רכישת הקרקע מהווה המשך לחזונה העסקי של קבוצת עזריאלי, אשר יחזק וירחיב את פעילותה בישראל", אמר דוד עזריאלי. "הקמת המגדל החדש והרחבת הקניון, כתוספת ישירה למרכז עזריאלי, ישלימו מבחינה עסקית וארכיטקטונית את פרויקט הדגל של קבוצת עזריאלי".

"הרחבת הקניון והקמת המגדל על קרקע בית ידיעות אחרונות משלים את המלאכה שהתחלנו בשנת 1995 עם הקמתו של מרכז עזריאלי, וצפוי לשנות שוב את קו הרקיע של תל אביב בצורתו ההנדסית והייחודית. למגדל המשולש, העגול והמרובע יצטרף המגדל האליפטי אשר ייבנה על קרקע זו. קבוצת עזריאלי תמשיך לפתח, ליזום ולבנות במדינת ישראל הן במרכז והן בפריפריה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן