Forbes Israel Logo

קטיושה מלבנון התפוצצה באצבע הגליל, אין נפגעים ולא נגרם נזק

ירי לעבר הצפון: קטיושה התפוצצה הבוקר (א') באצבע הגליל. איש לא נפגע ולא נגרם נזק לרכוש, הלימודים באזור מתקיימים כסדרם.

תושבים דיווחו על פיצוצים עזים ודלקות שנצפו באזור קריית שמונה ומטולה. היות ולא היו התראות במערכת הביטחון על ירי צפוי לעבר ישראל, מערכות ההתרעה לא היו מופעלות ואזעקה לא נשמעה.

צהל הגיב לתקרית בירי הרתעתי מאסיבי של עשרות פגזים לעבר מקור הירי ואף העביר מסרים חמורים דרך כוח האו"ם יוניפ"יל המוצב בדרום לבנון.

רשות השידור הלבנונית דיווחה כי 15 פגזים של צה"ל נורו לעבר הכפרים אל-מאריה וראשיה אל-פקאר הסמוכים לגבול בתגובה לשיגור הקטיושות. רשת "אל מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על ארבעה פגזים צה"ליים בלבד, שנפלו באזור אל-ווזאני שבלבנון.

מדובר צה"ל נמסר כי המטח כלל חמש פצצות – רובן התפוצצו בשטחי לבנון ואחת, כאמור, נפלה בשטח פתוח בישראל. צה"ל והמשטרה פתחו בסריקות לאיתור מקום הנפילה.

מעיריית קריית שמונה נמסר כי למרות הנפילות אין הנחיות מיוחדות מגורמי הצבא ויש להמשיך בשגרה כרגיל.

חיילי צה"ל בגבול הצפון | צילום: רויטרס

ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, קרא לציבור שלא להיבהל מקולות הירי שנשמעים כעת באזור, משום שמדובר בפעילות של צה"ל: "אני בקשר עם האוגדה והחטיבה מדי רבע שעה, שומעים הרבה ירי ויציאות לפעילות".

מלכה הסביר שהאזעקה לא פעלה משום שמערכות ההתרעה האוטומטיות נותקו לפני כשבע שנים: "על פי בקשת ראשי הרשויות, האזעקה נותקה לאחר מלחמת לבנון השנייה. היו הרבה אזעקות שווא ולא רצינו להלחיץ את הציבור". עם זאת, ציין כי בישיבת החירום שייכנס בעירייה ישקלו אם לחבר מחדש את המערכת.

"החזיר אותי 20 שנה לאחור"

"זה מפתיע, תקופה ארוכה שרר שקט באזורנו", סיפר לגלי צה"ל בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות חרמון. "אנחנו למודי ניסיון, זה היה ירי ספורדי לחלוטין. עצרנו את הלימודים, אבל הודענו לפני דקות ספורות לחזור לשגרה והאוטובוסים מובילים את הילדים לבית הספר. אנחנו סומכים על צהל ששומר עלינו".

"זה החזיר אותי 20 שנה אחורנית, הציף את הזכרונות של פעם", סיפרה לגל"צ תרצה זוהר, תושבת קריית שמונה. "שמעתי 'בום' בעוצמה מאוד חזקה והבנתי שזה לא משהו רגיל. הסתובבתי ורצתי לחפש מחסה. חיכיתי כמה דקות שהכל יהיה רגוע. אני עדיין קצת בפחד, אבל נרגעת לאט. העוצמה הייתה כלכך חזקה שכל מה שעלה לי בראש זה לרוץ או לתפוס מחסה".

באוגוסט האחרון נורו ארבע רקטות מדרום לבנון לעבר ישראל, מתוכן התפוצצו שתיים בשטחי הארץ אך לא גרמו לנזק. בתקרית זו הופעלו מערכות ההתרעה ואזעקות נשמעו בעכו, נהריה והגליל המערבי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.