Forbes Israel Logo

קיילי ג’נר מכרה 51% מחברת הקוסמטיקה שלה ב-600 מיליון דולר

המיליארדרית הצעירה ביותר שנכנסה לרשימת המיליארדרים של פורבס, מכרה את מרבית החזקותיה ב-Kylie Cosmetics • הרוכשת: חברת Coty, שרוצה להתרחב לכל העולם

חברת הקוסמטיקה והבישום Coty הודיעה על רכישה של 51% מחברת הקוסמטיקה של קיילי ג'נר, הכוללת את Kylie Cosmetics ו-Kylie Skin, תמורת 600 מיליון דולר. על פי העסקה שווי החברה מוערך ב-1.2 מיליארד דולר והוא מאשש את העובדה שקיילי ג'נר היא חלק מרשימת המיליארדרים.

המהלך צפוי להיות מושלם בשליש האחרון של שנת 2020. ג'נר תשמור לעצמה 49% בחברה ותישאר מובילה בקבלת ההחלטות באשר לפיתוח המוצרים והשיווק, שנעשה בעיקר ברשתות החברתיות – שם יש לה 270 מיליון עוקבים.

קוטי, חברת האם של CoverGirl ו-Sally Hansen, מחפשת עם הרכישה להיפתח לקהל לקהלים צעירים יותר, כך על פי ה-CFO של החברה, פייר אנדרה טריס. קיילי קוסמטיקס זה המותג השני עם הכי הרבה עוקבים באינסטגרם, מה שיכניס את קוטי לדירוג חברות הקוסמטיקה הפופולריות ביותר ברשתות.

ג'נר. מכרה את מרבית אחזקותיה בחברה. צילום: Shutterstock

"זה הכוח של הרשת החברתית", אמרה ג'נר לפורבס ב-2018. "הייתה לי גישה ענקית לאנשים לפני שבכלל יכולתי להתחיל משהו".

ג'נר, שבמארס האחרון הפכה לצעירה ביותר איי פעם שהפכה למיליארדרית בזכות עצמה, הקימה את חברת הקוסמטיקה שלה ב-2015, בגיל 18 בלבד, עם כסף שהרוויחה מדוגמנית. בזכות העוקבים שלה ברשתות החברתיות,היא הצליחה להוציא את הליפסטיק בהצלחה והוא נכנס יש לתודעה.

בשנים שהגיעו לאחר מכן, ג'נר הרחיבה את העסק שלה לתכשירי צלליות לעיניים ועוד. באוגוסט 2018, היא עשתה עסקה משמעותית עם חברת הביוטי הקמעונאית Ulta – שהיה צעד משמעותי בדרך לחנות ממשית.

בשנה שעברה היו לה בחברת רק 7 עובדים במשרה מלאה וכמעט כל השיווק היה רק ברשתות החברתיות, כך אפשר להגיד שהעסק היה רווחי כבר מהתחלה.

הצליחה כמעט ללא שיווק מחוץ לרשתות החברתיות. צילום: Shutterstock


בהתבסס על המידע מקיילי קוסמטיקס, בתחילת השנה פורבס העריך את שווי הכנסות החברה ב-360 מיליון דולר, אך לפי ההצהרה שנתנה קוטי השבוע, לחברה של ג'נר הכנסות של 177 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים, לדבריה מדובר בעלייה של 40% צמיחה מ-2018.

בראיון שנערך עם ג'נר בשנה שעברה, היא לא נשמעה כמו מישהי שרוצה למכור את החזקותיה. "אולי יום אחד אני אעביר את החברה לסטרומי, אם היא תרצה בזה", אמרה תוך שהיא מתכוונת לביתה. ורומזת על כך שהיא מתכוונת להישאר בקיילי קוסמטיקס "לעולם".

לכבוש את העולם

קוטי מקווה שהיא תוכל להשתמש במה שהשיגה כבר קיילי ביוטי ולהרחיב אותה לכל העולם. זאת בעקבות ההבנה שיותר מחצי מהעוקבים של ג'נר ברשתות החברתיות נמצאים מחוץ לארצות הברית, בעוד רוב המכירות שלה בתוך המדינה. לקוטי יש מרכזי ייצור והפצה במקומות רבים בעולם.

גם מבחינת המוצרים צפויה החברה להתפתח. קוטי מחזיקה בקו בישום גדול ובשל כך החברה כנראה תרחיב את קו הקוסמטיקה של ג'נר גם לעולם הבישום. כך לפי הרמיזות של טריס. החברה מצפה שעד 2023 היא תחזיר את ההשקעה.

"שילוב החזון היצירתי של קיילי יחד עם המומחיות וההובלה של קוטי והיוקרתיות של מוצרי הביוטי, מביא אותנו לשלב הבא, ימנף את החוזקות שלנו סביב בישום, קוסמטיקה ומוצרים נוספים ויעזור למותגים של קיילי להגיע לפוטנציאל המלא שלהם", אומר מנכ"ל קוטי, פייר לאוביס בהצהרה.

קוטי מהמרת שקיילי קוסמטיקס לא תדעך, למרות ההישענות שלה על העוקבים ברשתות החברתיות. אם החיבור יהיה מוצלח, הוא ייחשב לניצחון אדיר לקוטי, ששוויה מנייתה נפלה ביותר מ-50% מאז שרכשה ב-2016 מספר חברות קוסמטיקה ובישום, ביניהן CoverGirl ו-Clairol מ-Procter & Gamble.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן