Forbes Israel Logo

קייפ של טדי שגיא רוכשת את LTMI תמורת 128 מיליון דולר

ספקית התוכנות לאבטחת סייבר שבשליטת המיליארדר הישראלי רוכשת את החברה המתמחה בהצפנה של מידע דיגיטלי ופתרונות לגלישה אנונימית

עסקה נוספת לטדי שגיא. Kape, ספקית התוכנות לאבטחת סייבר ופרטיות ברשת שבשליטתו, רוכשת את חברת LTMI האמריקאית בעסקה בסכום כולל של 127.6 מיליון דולר. במסגרת העסקה קייפ תשלם 95.5 מיליון דולר: 52.5 מיליון דולר במזומן והיתר במניות. בנוסף, Kape תפרע חוב של LTMI בגובה של 32.1 מיליון דולר.

טדי שגיא. הרכישה הגדולה ביותר של החברה. צילום: יונתן בלום


רכישת LTMI נועדה לאפשר לקייפ למצב את עצמה כשחקן המוביל בתחום הפרטיות הצומח. במיוחד על רקע העלייה המתמדת בהתקפות סייבר בעולם ואכיפת תקנות הגנת המידע (GDPR) שנועדו להגן על פרטיות המשתמש. הנכס העיקרי של LTMI הוא חברת Private Internet Access, המתמחה בהצפנה של מידע דיגטלי ופתרונות לגלישה אנונימית.

זוהי הרכישה הגדולה ביותר בתולדות קייפ שהוקמה ב-2011, נרכשה על ידי שגיא בתחילת 2013 תמורת 37 מיליון דולר והונפקה בבורסת ה-AIM הבריטית בשלהי 2014. קייפ נסחרת כיום לפי שווי של 142 מיליון דולר, ושגיא מחזיק בכ-73% מהון המניות של החברה (לפני הרכישה). בעקבות הרכישה, ידולל שגיא להחזקה של 55.9%. את המחצית הראשונה של 2019 סיימה החברה עם הכנסות של 29.9 מיליון דולר (צמיחה של 24.2%).

דניאל שגיא. הוביל את הרכישה ביחד עם עידו ארליכמן. צילום: שלומי יוסף


מנכ"ל קייפ, עידו ארליכמן, וסמנכ"ל התפעול, דניאל שגיא, הובילו ביחד את העסקה לאחר מו"מ ארוך של שנה. רכישת LTMI היא הרביעית שמבצעת Kape מאז כניסתו של ארליכמן לתפקיד המנכ"ל במאי 2016.

ארליכמן. "רגע משמעותי בהתפתחות קייפ". צילום: שרון דרעי


"זהו רגע משמעותי בהתפתחות של קייפ", אומר ארליכמן. "רכישת LTMI היא נקודת מפנה עבורנו, והיא תהפוך אותנו לשחקן הגדול בארה"ב, תרחיב את סל הפתרונות שלנו, תחזק את בסיס ההכנסות החוזרות והרווחיות שלנו ותיתן לנו גישה למאגר כישרונות עשיר. העסקה הופכת את החזון שלנו למציאות ביצירת חברת הפרטיות הדיגיטלית מהבולטות בעולם עם המותג הבולט בתחום. ברכישה אחת מיצבנו את קייפ באופן שיאפשר לה להפוך במהרה לאחת מספקיות שירות הפרטיות הדיגיטלית המובילות בעולם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.