חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קיללו בפייסבוק את אביהם המתעלל – וישלמו לו 40 אלף שקל

כתבתם על מישהו בפייסבוק? אתם עלולים לשלם על זה ביוקר. בית המשפט לענייני משפחה של מחוז תל אביב חייב זוג אחים לשלם לאביהם 40 אלף שקל בגין הוצאת דיבה בפייסבוק. האחים שכתבו בפרופילים האישיים שלהם כי אביהם התעלל בהם ובאחותם קבע כי עליהם לשלם פיצויים בגין שימוש בלשון הרע והוצאת דיבה נגד אביהם. 

השופט נפתלי שילה קבע כי דבריהם של האחים נגד אביהם נחשבים ללשון הרע בשל העובדה כי  נאמרו מספר פעמים ועוצמה רבה. "אין מדובר בגידופים "קלים" אלא בכמות גדולה של דברי הכפשה ועלבון. מדובר בדברי בלע חמורים אשר בכל קנה מידה אובייקטיבי של "האדם הסביר" הם מהווים לשון הרע. ריבוי הגידופים והעובדה כי הם לא נאמרו בהזדמנות אחת "בעידנא דריתחא" אלא בארבעה מועדים שונים, תומכים אף הם בקביעה כי מדובר בלשון הרע".

האחים פרסמו את הטענות כלפי אביהם לאחר מסכת התעללויות שעברו לטענתם, יחד עם אחותם בת ה-16 וחצי  על ידי האב והאם. בסטטוסים שפרסמו האחים נאמר כי האב נהג בהם באלימות וקרא להם בשמות גנאי. בנוסף הם כתבו בין היתר: "הוא תחתון, אבא של התחתונים. המניאק, במה שהוא נוגע גוסס ומת..היטלר". 

צילום: ingomage/ASAP

גם על אמם כתבו האחים. השניים הלינו על כך שהיא תמכה באב למרות שהתלוננו בפניה על מעשיו והמעיטה בערך הדברים שעשה להם. לדבריהם, "היא נשואה לבן אדם רע, היא מפגרת והיא תצטער על זה עד יום מותה". 

בתגובה להאשמות האב תענו האחים כי הדברים פורסמו בעמוד פייסבוק אליו היו חשופים רק 11 בני אדם, רובם בני משפחה. אולם האב טעןו כי הדברים שכתבו פגעו בו קשה והוא נזקק לטיפול נפשי. כמו כן טען האב כי הדברים הפוגעניים מנעו ממנו להתמודד למשרה ציבורית וכן כי הוא ואישתו נאלצו לעבור דירה בעקבות ההשפלות שחוו. 

במהלך המשפט חשפו הנתבעים את מסכת ההתעללויות שעברו יחד עם אחותם על ידי האב. לדבריה של האחות, האב היה נוהג להרביץ לה ולהשפיל אותה מאז שהייתה בת שש. "אני לא רוצה לקרוא לו אבא הוא הרביץ ואיים להרוג אותי, הוא שבר עלי כסא, שבר עלי גיטרה, הוא זרק עלי חלוקי נחל ברחוב. הוא רץ אחרי עם מגבת כאשר הוא ערום ויצא בדיוק מהמקלחת. הוא ירק עלי בפנים".

הבת אף הגישה נגד אביה תלונה במשטרה אשר הביאה למעצרו. לאחר מכן שוחרר האב למעצר בית והנערה עברה להתגורר עם סבה וסבתה. בתגובה להאשמות הבת אמר האב כי האחים הגדולים מסיתים וממרידים את ביתו נגדו ונגד אשתו וטען כי הוא לא קילל אותה ולא נהג בה באלימות למעט מקרים בודדים.

בפסק הדין כתב השופט משה כי "טוב היה לה לתביעה זו שלא הייתה נידונה כלל וכל הצדדים היו פונים לאפיק טיפולי על מנת לנסות ולהציל את המשפחה".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן