Forbes Israel Logo
קים קרדשיאן ווסט. צילום: shutterstock
קים קרדשיאן ווסט. צילום: shutterstock

עכשיו זה רשמי: קים קרדשיאן ווסט הפכה למיליארדרית

עם KKW Beauty וחברת הלבוש הפופולרית Skims, השווי הנקי של קרדשיאן ווסט עולה למיליארד דולר, מה שמקנה לה מקום ברשימת המיליארדרים העולמית של פורבס

כשקים קרדשיאן ווסט הוזכרה לראשונה בעמודי פורבס בשנת 2011, זה היה בעקבות כמות עוקבי הטוויטר שלה: 6.6 מיליון, ממש מתחת לברק אובמה וממש מעל לאשטון קוצ'ר. חמש שנים מאוחר יותר, היא עיטרה את שער פורבס הודות למשחק המשגשג שלה שהושק לטלפון סלולרי, שעזר לה להרוויח 51 מיליון דולר באותה שנה. כעת, היא מצטרפת לראשונה לרשימת המיליארדרים העולמית.

פורבס מעריך שקרדשיאן ווסט שווה כעת מיליארד דולר, לעומת 780 מיליון דולר באוקטובר, הודות לשני עסקים משתלמים – KKW Beauty ו-Skims – כמו גם הכנסות מתוכניות טלוויזיה וחסויות, ומספר השקעות קטנות יותר.

קרדשיאן ווסט הקימה את KKW Beauty בשנת 2017, בעקבות הצלחתה של קיילי קוסמטיקס של אחותה למחצה קיילי ג'נר. היא לוותה מהמיזם של קיילי כמה מהלכים, כמו שימוש במודל דומה של מכירה ישירה לצרכן הנשענת במידה רבה על שיווק ברשתות החברתיות. ההשקה הראשונה שלה, 300 אלף ערכות איפור לפנים, אזלה תוך שעתיים. עד שנת 2018 העסק התרחב לצלליות, קונסילרים, שפתונים ובישום והכניס כ-100 מיליון דולר ברווחים.

"זו הפעם הראשונה שאני בוחרת להתרחק מעסקאות חסות או פרזנטורית ועוברת לצד השני – בעלות על חברה משל עצמי", אמרה קרדשיאן ווסט לפורבס בשנת 2017, כשהודיעה על השקת קו הקוסמטיקה שלה.

האקזיט הראשון שלה מהבעלות אירע בשנה שעברה כשמכרה 20% מחברת KKW Beauty לתאגיד הקוסימטיקה Coty תמורת 200 מיליון דולר, עסקה שהעריכה את שווי החברה במיליארד דולר. בעוד שפורבס מעריך שהנתון מעט נפוח – Coty, שרכשה גם 51% מקיילי קוסמטיקס בשנת 2020, ידועה בתשלום יתר – אולם חלקה הנותר של 72% עדיין שווה כ-500 מיליון דולר, לפי חישוב שלנו.

ויש גם את Skims, קו הלבשה, מחטבים בעיקר, של קרדשיאן ווסט שהושק בשנת 2019. היא גייסה כסף מגורמים בענף האופנה כמו נטלי מאסאן בעלת אתר נט-א-פורטר ואנדרו רוזן בעל Theory's, והשתמשה ברשתות החברתיות המסיביות שלה כדי להרים את המותג. (יש לה עכשיו 69.6 מיליון עוקבים בטוויטר ו-213 מיליון עוקבים באינסטגרם). Skims מיהרה לעמוד על הרגליים: במהלך המגפה, כאשר הצרכנים התעניינו יותר בבגדים נוחים לבית מאשר בהשטחת הבטן מתחת לשמלות הערב, היא במהירות החלה להפוך את מוקד החברה לבגדי נוחות ושינה.

קרדשיאן ווסט מחזיקה ברוב המניות ב-Skims, שלא חשפה את הכנסותיה. גורם המכיר את Skims סיפר לפורבס על עסקה שמעריכה את חברת המחטבים מצפון ל-500 מיליון דולר. כתוצאה מכך, פורבס מעריך כי חלקה בסקימס שווה 225 מיליון דולר שמרניים, מספיק כדי להעלות את הונה למיליארד דולר.

קים קרדשיאן ווסט על שער פורבס ב-2016. צילום: מתוך Forbes.com
קים קרדשיאן ווסט על שער פורבס ב-2016. צילום: מתוך Forbes.com

שאר הונה של קרדשיאן ווסט: במזומנים והשקעות, כולל נדל"ן. כל שנה מאז 2012, היא הרוויחה לפחות 10 מיליון דולר לפני מס, לפי חישוב פורבס, הודות למשכורות מתוכנית הטלוויזיה המצליחה Keeping Up with the Kardashians, עסקאות חסות ונכסים דיגיטליים נוספים כמו משחק הסלולרי שהוזכר למעלה ואפליקציית קימוג'י שמושבתת כעת. יש לה גם שלושה נכסים בקלבאסאס, צפונית-מערבית ללוס אנג'לס, ותיק השקעות נוצץ, כולל מניות של דיסני, אמזון, נטפליקס ואדידס, שבעלה לשעבר קניה ווסט העניק לה לחג המולד בשנת 2017.

אבל מדובר בעיקר על החברות שהיא השיקה בעצמה, וגדלו בזכות הזוהר האופייני לקארדשיאן ולקידום עצמי, שמכניסים אותה לרשימת המיליארדרים העולמית. כמו אז, כשצייצה בטוויטר ביום בו הופיעה על שער פורבס, תוך שהיא לועגת לביקורת שקיבלה במשך שנים: "לא רע לילדה ללא כישרון".

צילומים: Shutterstock, Forbes.com

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.