חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

קליפורניה: נהגת הרכיבה את המשקיים של גוגל – וקיבלה דו"ח

אישה מקליפורניה הופתעה לגלות שאל דו"ח המהירות שקיבלה התווספה עברה נוספת, בשל העובדה שהרכיבה את משקפי גוגל גלאס. האם מדובר בבעיה חדשה איתה יצטרכו המשתמשים להתמודד בעת הרכבת המשקפיים החכמים של גוגל?

עם התפתחותו של תחום המחשוב הלביש, לצד השעונים החכמים יש גאדג'ט אחד שמצליח למשוך את עיקר תשומת ליבם של המשתמשים, גוגל גלאס. המשקפיים החכמים של גוגל עדיין לא יצאו לשוק, אך כן הוצעו למכירה עבור מפתחים ומשתמשים שהצליחו להשיג את ההזמנה המיוחלת והם כבר מייצרים לא מעט סוגיות בעייתיות.

בעוד שנכון להיום לא קיימות יותר מידי אפליקציות התומכות בפלטפורמה החדשה, והמשתמשים יכולים לבצע מספר פעולות הכוללות צילום, סנכרון וקישוריות עם הסמארטפון, מעבר בין אנשי קשר, התעדכנות במזג האוויר וכדומה, נראה כי זה מספיק על מנת להעלות את החשש אצל שוטר תנועה במדינת קליפורניה.

ססיליה עדבי נהגה במכוניתה בסן דיאגו כאשר שוטר תנועה סימן לה לעצור בצד, לאור העובדה שנהגה מעל למהירות המותרת. כשהתקרב השוטר אל מכוניתה של ססיליה הבחין כי מרכיבה את משקפי גוגל גלאס, והוסיף את העברה לדו"ח התנועה.

צילום: יח"צ

על פי אחת מהתקנות בחוק הרכב בקליפורניה, נהגים אינם יכולים לנהוג ברכב במידה וקיים בו קולט, צג, מסך טלוויזיה או כל התקן אחר המאפשר הצגת שידורי טלוויזיה, אותות רדיו או שימוש באפליקציות עסקיות או בידוריות – הממוקם בחלקו הקדמי של הרכב ופונה גם כלפי הנהג.

בעוד שהחוק במתכונתו המקורית נועד למנוע מהנהגים להתקין טלוויזיות בחלקו הקדמי של הרכב, או לחילופין נועד למנוע מהם צפייה בסרטונים או תכנים במכשירי הסמארטפון שלהם בעת נהיגה, שוטר התנועה הנוכחי החליט כי גוגל גלאס נכנס גם הוא תחת ההגדרה הנוכחית.

ססיליה, שסיפרה אודות המקרה בחשבון הגוגל פלוס שלה, הבהירה כי משקפי הגלאס לא פעלו באותו הזמן שכן נכנסו למצב שינה, אך השוטר הבהיר לה כי הבעיה העיקרית היא שהמשקפיים חוסמים את שדה הראייה שלה.

בעוד שאין ספק שססליה ביצעה עברת משמעותית של נהיגה מעל למהירות המותרת, עולה השאלה מה יקרה לנהגים האחרים שנוהגים כחוק, אך לא הסירו את משקפי גוגל גלאס מעיניהם. בעוד שמדינות מסויימות כבר החלו לבדוק אפשרות למנוע חוקית את הרכבתם של המשקפיים בעת הנהיגה, כנראה שיהיה עלינו להמתין בסבלנות להשקתם הרשמית לשוק על מנת לראות כיצד רשויות החוק יתמודדו עם בעיה זאת.

לידיעה המקורית בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

סולוטו הישראלית תמכר תמורת 100 מיליון דולר

בראש ובפער ניכר: סמסונג היא יצרנית הסלולר הגדולה בעולם

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן