Forbes Israel Logo

קנס ענק: מפעילת הנאסד"ק תשלם 10 מיליון דולר בשל השיבושים בהנפקת פייסבוק

חברת נאסד"ק תשלם 10 מיליון דולר, הקנס הגדול ביותר שהוטל אי פעם על מפעילת בורסה, כדי ליישב טענות על טעויות שהתרחשו במהלך הנפקת פייסבוק בשנה שעברה, כך הודיעה היום רשות ני"ע האמריקאית.

בהודעה נכתב כי שורה של החלטות גורליות ביום ההנפקה הובילו להפרות רגולטוריות. כתוצאה מכך, יותר מ-30 אלף בקשות לרכישת המניה נתקעו במערכות נאסד"ק למשך יותר משעתיים, כאשר הן היו צריכות להתבצע או להיות מבוטלות, מה שגם למשקיעים הפסד המוערך ב-500 מיליון דולר.

"הקנס נגד נאסד"ק מספר על האופן העלוב שבו המערכות תוכננו, וקבלת ההחלטות הפזיזה שלא רק שיבשה את אחת ההנפקות הגדולות בהיסטוריה, אלא הביאה להפרות חמורות של חוקים בסיסיים בשווקים שלנו", אמר ג'ורג' קנלוס, מנהל חטיבת האכיפה ברשות ני"ע.

צילום: רויטרס

מפעילת הבורסה הסכימה להגיע לפשרה מבלי להודות בהאשמות או לדחות אותן. הבורסה הסכימה מוקדם יותר השנה לשלם עד 62 מיליון דולר כדי לפצות את עושי השוק על ההפסדים שספגו בהנפקה.

במכתב פתוח שפרסם היום, כתב מנכ"ל נאסד"ק רוברט גרייפילד כי האתגרים שהבורסה נתקלה בהם במהלך הנפקת פייסבוק היו "חסרי תקדים". "בשנה האחרונה בחנו בקפידה את ההתרחשויות הללו. כמובילי שוק, אנו רואים בחוויות שלנו כהזדמנות ללמוד ולהשתפר".

הנפקת פייסבוק היה אחד האירועים המצופים ביותר בשנה שעברה, אך ב-18 במאי, ההייפ סביב ההנפקה הוחלף בפאניקה, כאשר טעות בתוכנה בנאסד"ק גרמה לעיכוב של 30 דקות במסחר.

ברשות ני"ע אמרו כי בנאסד"ק היו משוכנעים שתיקנו את הבעיה כשמחקו מספר שורות קוד והחליטו לא לעכב את המסחר בשוק המשני. עם זאת, נטען, הם לא הבינו את חומרת הבעיה. כתוצאה מכך, 30 אלף עסקאות נתקעו במערכת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן