Forbes Israel Logo

קק"ל לא תולאם, אך תעביר כמיליארד שקלים בכל שנה לתקציב

משרד האוצר וקרן קיימת לישראל בדרך להשגת פשרה בכל הנוגע להשתתפות הגוף הריווחי בתקציב 2015. מרכז הפשרה היא שבניגוד להצעת האוצר, קק"ל לא תולאם ואף לא ימונה לה חשב מלווה. כמו כן היא לא תהיה כפופה לחוק יסודות התקציב. עם זאת, התחייבה קק"ל להעביר מהכנסותיה השוטפות סכום המתקרב למיליארד שקל, כפי דרשו אנשי אגף התקציבים בתקציב 2015.

הפגישה התקיימה הבוקר (א') במשרד ראש הממשלה, בהשתתפות מנכ"ל המשרד, הראל לוקר, מנכ"ל קרן קיימת לישראל, מאיר שפיגלר ואנשי אגף התקציבים. בעקבות הסכם הפשרה, יותאם תקציב 2015 להחלטה.

תמונה: ויקיפדיה

כזכור אנשי אגף התקציבים העריכו כי היקף ההכנסות מקרן הקיימת לישראל יסתכמו בכמיליארד שקלים. אין זאת הפעם הראשונה שקק"ל מתבקשת להשתתף בתקציב, כשבעבר החליטה ועדת הכספים של קק"ל להעביר כ-750 מיליון שקלים לתקציב משרד השיכון. כעת ביקשו באגף התקציבים באוצר למסד את זה בדרך של חקיקה.

בנושא אחר הקשור לקק"ל, מבקר המדינה צפוי לאשר היום את הסדר ניגוד העניינים של שר השיכון אורי אריאל בעניין. אריאל, המשמש גם כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל, יוכל להמשיך ולטפל בהחלטות הנוגעות לקק"ל ולמקרקעין בבעלותה.

יחד עם זאת, בהחלטות הנוגעות למעמד הקרן בפני המדינה, או עם השלכה מהותית בנושא, הוא יימנע מטיפול בעשרת החודשים הקרובים. בעקבות ההחלטה, השר אריאל לא יוכל להשתתף בישיבת הממשלה הקרובה בעוד יומיים בנושא התקציב, בסעיף הנוגע לקק"ל.

לכתבה המלאה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן