Forbes Israel Logo

קרבות הליסינג: שיטת הרכישה החדשה מציתה את התחרות בין חברות הסלולר בעולם

קדחת האייפון 6 הגיעה בשבוע שעבר לישראל. חברות הסלולר הגדולות, כמו גם רשתות השיווק השונות יצאו בשלל מבצעים ותוכניות רכישה על מנת לשכנע את הקהל השבוי בקסמו של המכשיר החדש לקנות אותו דווקא אצלם. התוכנית המעניינת ביותר הייתה של אורנג', שהציעה לראשונה לרכוש את מכשירי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס בשיטת הליסינג, המאפשרת לשדרג את המכשיר לאחר שנה וחצי, ללא צורך להמשיך ולשלם על המכשיר הישן.

באורנג' מבטיחים כי זוהי הדרך הזולה ביותר ליהנות לאורך זמן מהמוצרים החדשים ביותר. במובנים רבים, נראה כי שיטת הליסינג היא הצעד המתבקש הבא בעולם הסלולר אשר קצב החידושים וההשקות בו רק הולך וגדל משנה לשנה – עד כדי כך שרכישת מכשיר חדש שרק הושק הופכת ללא משתלמת בהתחשב בעובדה שתוך מספר חודשים, יופיע בשוק מכשיר מתקדם יותר.


דגמי האייפון האחרונים: הצרכן כבר לא עומד בקצב ההשקות. הליסינג הוא הפתרון? | צילום: אפל

בעולם, וביחוד בארה"ב, מגמת המעבר לשיווק בשיטת הליסינג קיימת כבר זמן מה, אך השקתם של מכשירי האייפון החדשים, הציתו מחדש את המלחמה על ליבו של הלקוח בין רשתות הסלולר הגדולות – AT&T, T-Mobile, Verizon ו-Sprint. האחרונה עלתה לכותרות כאשר הציעה מסלול תחת הסיסמה הקליטה "אייפון לכל החיים". החברה מציעה ללקוחות לרכוש מכשיר אייפון חדש תמורת תשלום חודשי שנע בין 30 דולר עבור אייפון 6 עם 16 ג'יגה-בייט זיכרון, ל-45 דולר עבור אייפון 6 פלוס עם 128 ג'יגה-בייט זיכרון. בזה אמור להסתיים העיסוק של הלקוח בתחום המובייל עד סוף חייו, מכיוון שמדי שנה הוא יקבל תמורת המכשיר בו הוא מחזיק, את הדגם החדש ביותר של אפל.

לשדרג כל חודש

אם התוכנית של Sprint נשמעת לכם מלהיבה, לא תאמינו מה מציעה Verizon, חברת הטלקום הגדולה ביותר בארה"ב. כאן תוכלו למצוא מסלול שמאפשר לכם לשדרג את המכשיר הסלולרי בכל חודש (כן, כל חודש מכשיר חדש). התשלום החודשי (עבור אייפון 6, 16 ג'יגה-בייט) עומד על 27.08 דולר, אך הקטצ' הוא שעל מנת להחליף את המכשיר יש להשלים תשלום של 75% ממחירו (649 דולר), כך שהחלפה במהלך השנה הראשונה הופכת ללא משתלמת.

גם AT&T מציעה דיל דומה עם שתי נקודות אפשריות לשדרוג – כעבור שנה (נדרש תשלום חד פעמי של 32.5 דולר), או כעבור שנה וחצי (ללא תשלום נוסף). המחיר החודשי עומד על 27.09 דולר, אך מוצעת הנחה בתוכנית השיחות והאינטרנט (שעליה משלמים בנפרד בכל החברות).

פרסומת של Verizon למסלול הליסינג שהיא מציעה

אם להשוות לישראל, נראה שמצבם של הלקוחות בארה"ב טוב מעט יותר. כמובן שקיימים הבדלים במחירי המכשירים בין ארה"ב לארץ (שיכולים להגיע ליותר מ-1,000 שקלים), אך גם אם מתייחסים לאחוזים ולא למספרים המוחלטים, אפשר להבחין בהבדלים: אומנם התשלום החודשי של 30 דולר מהווה כ-4.6% ממחירו של אייפון 6, 16 גי'גה-בייט בארה"ב, לעומת תשלום של 140 שקלים (בהצעה של אורנג') שמהווה רק כ-3.6% ממחירו בארץ. אך כאשר מתבוננים על המחיר הסופי שמשלם לקוח בעת השדרוג מתגלה פער הפוך: באורנג' ישלם הלקוח כ-90% ממחיר המכשיר, ואילו ב-Sprint, רק כ-83%.

יחד עם זאת, יש לזכור כי בארץ, אורנג' היא החברה היחידה שמציעה מסלול ליסינג ויש להניח שכאשר חברות נוספות יצטרפו לתחרות, גם ההצעות יהפכו זולות יותר. כפי שהדברים נראים, כנראה שבשנים הקרובות נראה גם בארץ, יותר ויותר תוכניות ליסינג שינסו להתגבר על קצב ההתקדמות הטכנולוגית ולדאוג שהצרכנים לא יפספסו אף דגם חדש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.