Forbes Israel Logo

קרב הענקים: מי טוב יותר – ג'מיני, ה-AI החדש של גוגל, או ChatGPT?

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock
על פי דוחות ביצועים, Gemini Ultra הציגה תוצאות טובות ועדכניות יותר ב-30 מתוך 32 המדדים האקדמיים הנפוצים בשימוש במודל

גוגל פרסמה דגם חדש של מערכת הבינה המלאכותית שלה ג'מיני (Gemini), ומקורות בחברה טוענים, שהביצועים שלה עלו על אלה של GPT-3.5 (הגרסה החינמית של ChatGPT) בבדיקות נרחבות.

על פי דוחות ביצועים, Gemini Ultra הציגה תוצאות טובות ועדכניות יותר ב-30 מתוך 32 המדדים האקדמיים הנפוצים בשימוש במחקר ופיתוח של מודל שפה גדול (LLM). בחודשים האחרונים נטען כי גוגל נותרה מאחור בקרב מול ChatGPT של OpenAI, הנחשב כפופולרי והחזק ביותר בתחום הבינה המלאכותית. גוגל טוענת כעת, כי הגירסה החדשה של ג'מיני הוכשרה לעבד סוגים שונים של מדיה כמו טקסט, תמונות, וידאו ואודיו.

אתר האינטרנט אינסיידר מדווח עוד כי הגירסה האחרונה של ג'מיני קיבלה ציון 90 בהבנת שפה מרובת משימות (MMLU) ובכך עברה את היכולות של מומחים אנושיים. שפה זו משתמשת בשילוב של 57 מקצועות כמו מתמטיקה, פיזיקה, היסטוריה, משפטים, רפואה ואתיקה לבדיקת ידע עולמי ויכולות לפתרון בעיות.

המערכת מבינה ניואנסים

המנוע החדש של גוגל, מבוסס ה-AI, מגיע בשלוש רמות – גירסת הדגל אולטרה, פרו ונאנו המיועד למכשירים ניידים. על פי דיווחים, החברה אומרת שהיא הופכת את Gemini Pro לזמינה ללקוחות ארגוניים באמצעות תוכנית ה-Vertex AI שלה, ולמפתחים ב-AI Studio. דיווחים מצביעים על כך שניתן לגשת לגרסת ה-Pro גם דרך Bard, הצ'אטבוט הפתוח של גוגל.

אלי קולינס, סמנכ"ל המוצר ב-DeepMind (היחידה שבונה בגוגל את פלטפורמת הבינה המלאכותית), אמר ל-TechCrunch, כי Gemini Ultra יכולה להבין "ניואנסים" בטקסט, בתמונות, באודיו ובקוד. קולינס סיפר, שחלק מהנתונים ששימשו לפיתוח האפליקציה היו ממקורות אינטרנט ציבוריים.

ככל שצצות יותר ויותר מערכות בינה מלאכותית והן זמינות לציבור הרחב, עולה גם שאלת זכויות היוצרים של מערכות אלה. במילים אחרות חומרי הגלם שבהם משתמשות מערכות אלה – ואין הכוונה לאנרגיה, חומרה או שבבים. ChatGPT ופלטפורמות בינה מלאכותיות אחרות משתמשות ביצירות של מיליוני אמנים, ממציאים, מורים וסופרים. מיקרוסופט, GitHub, OpenAI ו-Stability AI נתבעות כולן על ידי יוצרי תוכן, בטענה לשימוש לא הוגן ביצירות. סופרים מפורסמים, כמו ג'ון גרישם (הפירמה) וג'ורג' מרטין (משחקי הכס) נמנים עם קבוצה של 17 סופרים התובעים את Open AI על "גניבה המונית" של זכויות יוצרים.

לפי המשרד לזכויות יוצרים בארה"ב, החוק מתיר להשתמש בחלקים מוגבלים של יצירה, כולל ציטוטים, למטרות פרשנות, ביקורת, דיווח חדשותי ודיווחים אקדמיים. אולם הבעיה של Gemini, ChatGPT ופתרונות AI אחרים, היא להשיג "הרשאה" מהיוצרים האנושיים המקוריים, כיוון שהם יוצרים מוצר חדש. והמחברים והיוצרים המקוריים מאמנים למעשה את מערכות ה-AI ללא תמורה.

"רק לבעלים של זכויות יוצרים ביצירה יש את הזכות לאשר לגורם אחר ליצור גרסה חדשה של אותה יצירה", נכתב באתר זכויות יוצרים. "לפיכך, אינך יכול לקבל זכויות יוצרים על יצירה של אחר, לא משנה כמה תשנה אותה, אלא אם יש לך את הסכמת הבעלים המקוריים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.